ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідач:

Гремента Марія Григорівна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

29.08.2024

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 264
Про перейменування Белзької мистецької школи Белзької міської ради Львівської області на Белзьку школу мистецтв Белзької міської ради Львівської області та затвердження нової редакції Статуту


БЕЛЗЬКА МІСЬКА  РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 XLVІІІ позачергова сесія   VІII  скликання
Р І Ш Е Н Н Я
 
  серпня  2024 року                              м.Белз                                              №
 
Про перейменування Белзької мистецької школи
Белзької міської ради Львівської області на Белзьку школу мистецтв Белзької міської ради Львівської області та затвердження
нової редакції Статуту
         
Відповідно до пункту 30 ст. 26,  статті 59  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту»,  Закону України, «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців  та громадських формувань», Положення про мистецьку школу, затвердженого наказ Міністерства культури України 09 серпня 2018 року № 686, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2018 року за № 1004/32456, з метою сприяння розвитку системи освіти, поліпшення якості освітніх послуг, приведення нормативних документів закладів  освіти у відповідність до вимог чинного законодавства, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань освіти, культури, молоді та спорту, Белзька міська рада Львівської області, -
 
ВИРІШИЛА:
  1.  Перейменувати Белзьку мистецьку школу Белзької міської ради Львівської області (код ЄДРПОУ 36696882) на Белзьку школу мистецтв Белзької міської ради Львівської області.
  2. Затвердити в новій редакції статут Белзької школи мистецтв Белзької міської ради Львівської області (код ЄДРПОУ 36696882), що додається.
  3. Доручити керівнику закладу освіти подати необхідні документи для державної реєстрації змін до установчих документів.
  4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію  з питань  освіти, культури, молоді та спорту.
 
 
Міський голова                                                    Оксана БЕРЕЗА
 
 
 
   ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням сесії  
Белзької міської ради Львівської області
№  від 08.2024р.
                                  Міський голова                                 Оксана БЕРЕЗА
 
 
                                                                                     

С Т А Т У Т
                   Белзької школи    мистецтв
 
Белзької міської ради Львівської області
                               Код ЄДРПОУ 36696882
                                       ( нова редакція )
 
 
 
 
 
 
 
 
м. Белз
2024 р.
 
І. Загальні положення
1.1. Цей Статут визначає порядок організації діяльності Белзької  школи мистецтв Белзької міської ради Львівської області, що є мистецькою школою сфери культури, закладом спеціалізованої мистецької освіти, який надає початкову мистецьку освіту (далі – Заклад).
Форма власності закладу освіти – комунальна.
Організаційно-правова форма закладу –  комунальний заклад.
1.2.  Найменування Закладу:
Повне: Белзька школа мистецтв Белзької міської ради Львівської області.
Скорочене: Белзька   школа мистецтв Белзької МР.
1.3. Місцезнаходження Закладу та її юридична адреса: Україна, 80062, Львівська  область, Червоноградський  район, м. Белз, вул. С.Бандери, 2 .
1.4.  Засновником Белзької школи мистецтв Белзької  міської ради Львівської області згідно п.30 ст.26 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні»  є Белзька  міська рада Львівської області (далі – Засновник).
1.5.  Органом управління Белзької школи  мистецтв є відділ освіти, культури, молоді та спорту Белзької  міської ради Львівської області. Орган управління Белзької школи мистецтв здійснює його фінансування, матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює їх статус, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування.    
1.6.  Засновник затверджує Статут Закладу та зміни до нього, здійснює контроль за його дотриманням.
1.7.   Белзька  мистецька школа  є закладом позашкільної освіти сфери культури і здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про культуру», інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, Положення «Про початкову мистецьку школу», затвердженого наказом Міністерства культури України, інших наказів Міністерства культури та інформаційної політики України,  рішень Белзької міської ради Львівської області, її виконавчих органів, прийнятих у межах їх повноважень, визначених законами України, а також цього Статуту.
1.8.  Заклад надає державні гарантії естетичного виховання через доступність до надбань української і світової культури, готує підґрунтя для занять художньою творчістю, а для найбільш обдарованих учнів – до вибору професії в галузі культури та мистецтва.
1.9. Заклад провадить свою діяльність за такими напрямами позашкільної освіти:
художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері української і світової культури та мистецтва;
мистецький, який забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких, виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.
1.10.  Заклад організовує освітній процес за типовими навчальними планами та програмами, затвердженими Міністерством культури України, а також за навчальними планами та програмами, затвердженими відповідними органами управління в галузі культури. Заклад може здійснювати освітній процес за власними експериментальними  програмами.
1.11. Початкова мистецька освіта в Закладі може здобуватися одночасно із здобуттям дошкільної, повної загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а також незалежно від здобуття рівня освіти.
1.12. Компетентності, здобуті за освітніми програмами початкової мистецької освіти, можуть враховуватися та визнаватися на відповідному рівні формальної освіти.
1.13. Заклад здійснює навчання і виховання громадян у позаурочний і позанавчальний час.
1.14. Мова навчання у Закладі визначається Конституцією України і відповідними статтями Закону України «Про засади державної мовної політики». Адміністрування та освітній процес у Закладі ведеться державною мовою.
1.16. Інституційний аудит та громадська акредитація Закладу здійснюються на підставах та у порядку, визначених законодавством України.
1.17. Створення, реорганізація, ліквідація закладу здійснюється відповідно до законодавства.
ІІ. Організаційно-правові засади діяльності Закладу
2.1. Заклад є юридичною особою, діє на підставі Cтатуту, затвердженого Засновником, має самостійний кошторис, самостійний баланс, реєстраційний рахунок у відділенні Державного казначейства, є бюджетною неприбутковою організацією, має круглу печатку, штамп, бланки встановленого зразка з відповідними реквізитами, код за ЄДРПОУ.
2.2.  Заклад надає початкову мистецьку освіту. Доходи закладу у вигляді коштів, матеріальних цінностей та нематеріальних активів, одержаних закладом від здійснення або на здійснення діяльності, передбаченої цим Статутом, звільняються від оподаткування.
2.3. Основним видом діяльності Закладу є освітня і мистецька діяльність, яка включає організацію, забезпечення та реалізацію мистецько-освітнього процесу з метою формування у здобувачів початкової мистецької освіти компетентностей, передбачених програмами. Як заклад освіти сфери культури Заклад також є середовищем для розвитку творчого мистецького потенціалу громадян, їхнього художньо-естетичного розвитку.
2.4.  Основними функціями Закладу є:
2.4.1.  Надання початкової мистецької освіти.
2.4.2. Організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва.
2.4.3. Створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти.
 2.4.4.  Популяризація академічного та народного мистецтва, долучення до нього широкого кола громадян незалежно від місця проживання, віку та сфери зайнятості.
2.4.5. Формування потреб громадян у якісному культурному та мистецькому продукті, здобутті додаткових компетентностей у сфері культури, мистецтва, пробудження їхнього інтересу до творчості, спілкування з мистецтвом, мистецьких практик.
2.4.6. Пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей.
2.4.7. Створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.
2.4.8. Виховання громадянина України способом вивчення та прищеплення поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів.
2.4.9. Здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.
2.5. Заклад  може визначати додаткові функції, які не суперечать її основному виду діяльності та законодавству України.
2.6. За ініціативою закладу, погодженням Засновника та органу управління з метою виконання завдань, що стоять перед Закладом, забезпечення найбільш сприятливих умов для розвитку інтересів і здібностей учнів у Закладі можуть створюватися різні відділення та відділи, керівники яких затверджуються наказом директора закладу.
2.7. За наявності не менше трьох викладачів з одного виду мистецтв  (споріднених інструментів) в Закладі можуть створюватися структурні підрозділи, у тому числі й відокремлені (відділення, відділи, класи), які забезпечують надання послуг з початкової мистецької освіти за видами мистецтва або різним фахом, та філії. Головними підрозділами Белзької  школи мистецтв є музичне відділення ( відділ оркестрово-фортепіанний і теоретичний, відділ народних та духових інструментів) та клас образотворчого мистецтва.
2.8. Відокремлені структурні підрозділи створюються з метою наближення місць навчання до громадян за місцем проживання. Відокремлений структурний підрозділ створюється за рішенням керівника Закладу, погодженим із Засновником та Органом управління. Фінансове, матеріально-технічне та кадрове забезпечення діяльності відокремлених структурних підрозділів Закладу здійснюється Засновником в тому самому порядку, що й основного Закладу.
2.9. Заклад проводить методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання.
2.10.  Відділи Закладу проводять роботу з підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами діяльності. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі семінарів, майстер-класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів і за іншими організаційними формами. Участь педагогічних працівників у заходах підвищення кваліфікації засвідчується керівником Закладу і є підставою для проведення атестації.
2.11.  Заклад може надавати методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
2.12.   Заклад  має право:
2.12.1. Самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу.
2.12.2.  Реалізовувати освітні та мистецькі проєкти.
2.12.3. Надавати платні додаткові освітні та інші послуги на договірних засадах відповідно до вимог чинного законодавства.
2.12.4. Брати участь у грантових програмах та проєктах.
2.12.5. Входити до складу освітніх комплексів та інших об’єднань із закладами різних рівнів за умови збереження статусу юридичної особи та своїх функцій, визначених цим Статутом.
2.12.7. Входити (зокрема через своїх представників) до асоціацій, інших професійних та громадських об’єднань або створювати такі організації за погодження Засновника.
2.12.8. Бути базою для реалізації практичної підготовки педагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої мистецької освіти відповідно до укладених договорів.
2.12.9. Бути базою для проведення заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників мистецьких шкіл.
2.12.10. Здійснювати іншу діяльність, не заборонену законодавством України.
2.13.  Заклад  зобов’язаний:
2.13.1. Надавати здобувачам якісні мистецько-освітні послуги, забезпечувати якість початкової мистецької освіти.
2.13.2. Виконувати стандарти початкової мистецької освіти, затверджені Міністерством культури України.
2.13.3. Створювати умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів у межах освітніх програм, набуття ними відповідних компетентностей.
2.13.4. Створювати і впроваджувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
2.13.5. Дотримуватися вимог чинного законодавства України з питань господарської та фінансової діяльності.
2.13.6. Забезпечувати реалізацію вимог чинного законодавства України з питань оплати праці та підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників.
2.13.7. Здійснювати інші обов’язки, передбачені законодавством України.
2.14. Педагогічна рада Закладу здійснює планування діяльності, зокрема розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Закладу.
2.15. Заклад здійснює заходи щодо своєї прозорості та інформаційної відкритості у межах , передбачених законодавством України.
2.16. Заклад веде службову та навчальну документацію, яка регламентує організацію та провадження освітнього процесу. Службова та навчальна документація, а також окремі її форми визначаються Міністерством культури та інформаційної політики  України.
2.17. Заклад подає статистичну звітність за формами та у строки, визначені чинним законодавством України.
2.18. Заклад проводить методичну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання.
2.19. Відділення, відділи проводять роботу з підвищення кваліфікації педагогічних працівників за напрямами діяльності.
2.20. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі курсів, семінарів, майстер-класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів і за іншими організаційними формами.
2.21. Участь педагогічних працівників у заходах підвищення кваліфікації засвідчується керівником Закладу і є підставою для проведення атестації.
2.22. Заклад може надавати методичну допомогу педагогічним колективам, навчальним закладам регіону, молодіжним, дитячим, громадським організаціям.
2.23. Право вступу до Закладу мають громадяни України. Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, вступають до закладу в порядку, встановленому для громадян України.
2.24. Приймання учнів до Закладу може здійснюватися протягом навчального року як на безконкурсній основі, так і за конкурсом на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють. До заяви батьків або осіб, які їх замінюють, додається довідка медичного закладу про відсутність протипоказань до занять у закладі та копія свідоцтва про народження.
2.25. Порядок i строки проведення вступних іспитів, прослуховувань і вимоги до учнів визначаються педагогічною Закладу. Зарахування на навчання проводиться наказом директора Закладу.
2.26. Заклад проводить прийом учнів віком від 6 років. Термін навчання визначається відповідно до навчальних планів і програм, затверджених Міністерством культури  України, або обраних закладом для організації навчально-виховного процесу. Випускники  мають право продовжити навчання в Закладі для підготовки до вступу у вищі навчальні заклади.
ІІІ. Управління Закладом
3.1. Вищим органом управління Белзької  школи мистецтв є Засновник - Белзька міська рада Львівської області.
3.2. До компетенції вищого органу управління Белзької школи мистецтв належить:
  • затвердження Статуту Белзької школи мистецтв, в тому числі його нової редакції;
  • розпорядження основними засобами Белзької школи мистецтв; 
  • погодження створення відокремлених структурних підрозділів, філій Белзької школи мистецтв та спільних установ;
  • реорганізація Белзької школи мистецтв, її ліквідація, перепрофілювання, затвердження розподільчого чи ліквідаційного балансу.
3.3.   Органом управління Белзької школи  мистецтв  є відділ освіти, культури, молоді та  спорту Белзької міської ради Львівської області.
3.4.     До повноважень відділу освіти, культури, молоді та                     спорту Белзької міської ради Львівської області входить:
  • призначення на посаду та звільнення з посади директора Белзької школи мистецтв;
- забезпечення контролю завиконанням законодавчих,нормативно-правових актівщододіяльностіБелзької школи мистецтв;
  • контроль за організацією первинного обліку Белзької школи мистецтв, отримання в   установленому порядку статистичної звітності;
  • участь в установленому порядку в проведенні атестації працівників Белзької школи мистецтв;
  • здійснення інших повноважень щодо управління роботою Белзької школи мистецтв згідно з чинним законодавством України і відповідно до рішень Засновника.
Керівництво діяльністю Белзької школи мистецтв здійснює директор, який  призначається на посаду і звільняється  наказом начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області відповідно до трудового законодавства України з числа претендентів, які є громадянами України, мають  вищу освіту не нижче магістра та стаж педагогічної роботи не менше трьох  років, а  також організаторські здібності, фізичний і психічний стан яких не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, вільно володіє державною мовою. Додаткові кваліфікаційні вимоги до директора та порядок його обрання (призначення) визначаються Законом України «Про позашкільну освіту».
3.5. Директор Белзької  школи мистецтв підзвітний відділу освіти, культури, молоді та спорту Белзької міської ради Львівської області з усіх питань статутної, фінансової, соціально-побутової, організаційно-господарської діяльності закладу, несе перед ними відповідальність за забезпечення діяльності закладу відповідно до покладених на нього завдань і функцій згідно з чинним законодавством України.
  • Белзької школи мистецтв вирішує всі питання діяльності Закладу, з урахуванням обмежень, визначених чинним законодавством та цим Статутом.
 3.6.   До компетенції директора Белзької школи мистецтв відноситься:
  • забезпечення статутної діяльності Белзької школи мистецтв;
  • вирішення поточних питань роботи Белзької школи мистецтв;
  • вирішення кадрових питань Белзької школи мистецтв;
  • вирішення питань матеріально-технічного забезпечення Белзької школи мистецтв;   
  • організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю Белзької школи мистецтв;
- укладення договорів та угод, які пов’язані з діяльністю Белзької   школи мистецтв;
3.7.   Директор Белзької школи мистецтв в межах повноважень має право:
  • розпоряджатися коштами й майном закладу відповідно до чинного законодавства України, рішень Засновника та цього Статуту;
  • за погодженням із Органом управління в межах затверджених структури, штатної чисельності, штатних розписів та фонду заробітної плати приймає нароботу працівників на основі умов та строків, визначених в ст.23 КЗпП України, а також звільняє з роботи працівників у відповідності до вимог чинного законодавства України;
  • затверджує посадові інструкції працівників Белзької школи мистецтв та інші необхідні документи;
  • веде переговори з трудовим колективом Белзької школи мистецтв щодо укладення колективного договору, укладає колективний договір, звітує перед трудовим колективом та несе відповідальність за його виконання;
  • накладає дисциплінарні стягнення на працівників Белзької школи мистецтв;
  • зобов’язаний організувати проведення попередніх і періодичних медичних оглядів працівників згідно з вимогами Кодексу законів про працю України;
  • створює належні умови працівникам для високопродуктивної праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил і норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування;
  • встановлює у межах фонду заробітної плати надбавки працівникам Белзької школи мистецтв за високі творчі та виробничі досягнення з врахуванням особистого внеску кожного;
  • встановлює за рахунок та умежах фонду заробітної плати надбавки працівникам за суміщення професій (посад), розширення сфери обслуговування або збільшення обсягів робіт та за виконання додатково до основної роботи обов’язків тимчасово відсутніх працівників;
  • визначає порядок і розміри премій працівникам залежно від їхнього вкладу у кінцеві результати роботи згідно чинного законодавства та в межах фонду заробітної плати;
  • несе персональну відповідальність за збереження, відчуження, використання, списання майна та втрати в будь-якій формі майна Белзької школи мистецтв;  
  • несе персональну відповідальність за будь-які порушення, вчинені при зміні балансової вартості майна Белзької школи мистецтв;  
  • вчиняє інші дії в порядку й межах, встановлених законодавством України;
  • забезпечує розробку структури та граничної чисельності працівників Белзької  школи мистецтв та подає їх на затвердження Засновнику та  Органу            управління.
  • діє від імені Закладу, представляє без довіреності його інтереси в установах, підприємствах і організаціях незалежно від форм власності.
3.8.    У межах своєї компетенції директор видає доручення, вказівки, накази                                       та розпорядження, обов’язкові для виконання всіма працівниками Белзької школи   мистецтв і здійснює контроль за їх виконанням.
 3.9.     У разі відсутності директора, його обов'язки виконує уповноважена ним особа, на підставі відповідного наказу, погодженого із Органом управління.
 3.10.   Директор Белзької  школи  мистецтв є головою педагогічної ради-постійно діючого колегіального органу управління закладом. Обов’язки секретаря педагогічної ради виконує один з викладачів, який обирається терміном на один рік.
 3.11.   Педагогічна рада школи:
-розглядає план навчально-виховної і методичної роботи;
-заслуховує та обговорює доповіді, звіти керівника школи, його заступників, керівників відділень, відділів та окремих викладачів щодо стану навчально-методичної роботи в школі;
-розглядає плани заходів виконання інструктивних, методичних документів, які визначають організацію та зміст навчально-виховної роботи в закладі;
-приймає рішення про видачу свідоцтв про закінчення школи, переведення учнів в наступний клас, залишення на повторний рік навчання, призначення переіспитів, виключення учнів із школи, нагородження Похвальним листом;
-обговорює заходи, пов’язані з проведенням набору учнів, визначає порядок і терміни проведення вступних іспитів, прослуховувань, вимоги до вступників;
-порушує клопотання про заохочення педагогічних працівників;
-вирішує інші основні питання навчально-виховної роботи.
 3.12.   Органом громадського самоврядування школи є загальні збори трудового колективу, які скликаються не менше одного разу на рік.
 3.13.    Рішенням загальних зборів трудового колективу створюється Рада школи, що діє в період між загальними зборами. Кількість членів Ради школи визначається загальними зборами трудового колективу. До складу Ради школи делегуються завідуючі відділеннями, відділами, голова Профспілкового комітету та керівництво школи. Голова Ради обирається загальними зборами трудового колективу відкритим голосуванням. Засідання Ради школи є правочинним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів.
3.14.   В школі, за рішенням загальних зборів трудового колективу або Ради школи, можуть створюватись і діяти Піклувальна рада, учнівський та батьківський комітети, комісії, асоціації тощо.
3.15.   Директор Белзької школи мистецтв не зобов’язаний виконувати рішення органів громадського самоврядування, якщо вони суперечать чинному законодавству, нормативно-правовим актам України, Положенню та Статуту школи.
3.16.   Директор Белзької школи мистецтв несе відповідальність перед Засновником, Органом управління та іншими органами за достовірність і своєчасність   подання      статистичної та іншої звітності.
3.17.   На вимогу Засновника чи органу управління директор Белзької   школи мистецтв у визначені ними терміни надає інформацію стосовно будь-яких напрямів своєї діяльності.

 IV. Учасники освітнього процесу
4.1. Учасниками освітнього процесу у Закладі є:
4.1.1. Здобувачі початкової мистецької освіти – учні.
4.1.2. Педагогічні працівники.
4.1.3. Батьки учнів або їхні законні представники.
4.1.4. Інші працівники, залучені до провадження освітнього процесу.
4.1.5. Інші особи, залучені до освітнього процесу у порядку, визначеному статутом Закладу відповідно до законодавства України.
4.2. Права та обов’язки учнів визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про позашкільну освіту», Положенням про мистецьку школу» та цим Статутом.
4.3. Учень має право на:
4.3.1. Доступ до початкової мистецької освіти відповідно до його запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів.
4.3.2. Індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір Закладу та освітніх програм, які пропонує Заклад, видів, форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання.
4.3.3. Навчання декільком видам мистецтв або на декількох музичних інструментах.
4.3.4. Якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням у межах освітніх програм Закладу.
4.3.5. Справедливе та об’єктивне оцінювання його результатів навчання та відзначення успіхів у навчанні та мистецькій діяльності.
4.3.6. Свободу творчості, культурної та мистецької діяльності.
4.3.7. Безпечні та нешкідливі умови навчання.
4.3.8. Повагу до людської гідності.
4.3.9. Користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу та послугами її структурних підрозділів.
4.3.10. Доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, які використовують в освітньому процесі та науковій діяльності.
4.3.11. Демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-митецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, концертах, виставках, у виставах тощо.
4.3.12. Особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Закладу.
4.3.13.  Внутрішнє переведення та переведення до іншого закладу за наявності вільних місць. Переведення здійснюються за наказом директора.
4.4. Учень зобов’язаний:
4.4.1. Виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати передбачених нею результатів навчання.
4.4.2. Поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм.
4.4.3. Дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточення, довкілля, майна Закладу.
4.4.4. Дотримуватися Статуту Закладу, правил внутрішнього розпорядку Закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг.
4.5. Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством України та цим Статутом. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.
4.6. Педагогічними працівниками Закладу є директор, заступник директора, викладачі, концертмейстери, інші педагогічні працівники, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.
4.7. Педагогічний працівник Закладу має право на:
4.7.1. Академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
4.7.2. Педагогічну ініціативу.
4.7.3. Розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.
4.7.4. Користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу.
4.7.5. Підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
4.7.6. Проходження сертифікації відповідно до чинного законодавства.
4.7.7. Доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі.
4.7.8. Відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об’єктивне її оцінювання.
4.7.9. Захист професійної честі та гідності.
4.7.10. Індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами Закладу.
4.7.11. Безпечні і нешкідливі умови праці.
4.7.12. Відпустку відповідно до законодавства.
4.7.13. Участь у громадському самоврядуванні Закладу.
4.7.14. Участь у роботі колегіальних органів управління Закладу.
4.8.  Педагогічні працівники зобов’язані:
4.8.1. Постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність.
4.8.2. Виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання.
4.8.3. Сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я.
4.8.4. Дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності.
4.8.5. Проходити атестацію у порядку, визначеному Міністерством культури та інформаційної політики України.
4.8.6. Дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу.
4.8.7. Настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства.
4.8.8. Формувати в учнів усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції України та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України.
4.8.9. Виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та її навколишнього природнього середовища.
4.8.10. Формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами.
4.8.11. Захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти.
4.8.12. Дотримуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку Закладу, виконувати свої посадові обов’язки.
4.9. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або Статутом Закладу. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством України.
4.10. Загальні вимоги до освіти та професійної кваліфікації педагогічного працівника Закладу визначаються  Законом України «Про освіту»,  Законом України «Про позашкільну освіту». Специфічні кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників Закладу встановлюються законодавством, зокрема професійним стандартом (за наявності) до відповідних посад педагогічних працівників.
4.11. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників Закладу встановлюється керівником згідно із законодавством України.
4.11.1. Норма годин на одну тарифну ставку викладача та концертмейстера Закладу становить 18 навчальних годин на тиждень.
4.11.2. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.
4.11.3. Доплати за завідування відділами встановлюються у розмірах, визначених Законом України «Про позашкільну освіту», законодавством України.
4.12. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається річним навчальним планом, у разі вибуття або зарахування учнів протягом навчального року, а також за письмовою заявою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника здійснюється директором.
4.13. Педагогічні працівники закладу підлягають атестації, як правило, один раз на п’ять років, відповідно до чинного законодавства.
4.14. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством України, відповідними договорами та Статутом Закладу.
 V. Організація освітнього процесу в Закладі
5.1. Організація освітнього процесу у Закладі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною радою та затверджується директором Закладу.
5.2. План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог Закону України «Про позашкільну освіту».
5.3.  Формування контингенту учнів, комплектування навчальних груп та інших творчих об’єднань у Закладі здійснюється у період з 01 до 15 вересня, який є робочим часом викладача.
5.3.1. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні Заклад  може працювати за окремим планом, затвердженим її директором.
5.3.2. У період карантину школа може працювати за особливим режимом, встановленим відповідним органом державної влади.
5.3.3. Дата закінчення навчального року, терміни шкільних канікул визначаються директором Закладу згідно із строками, встановленими Міністерством освіти і науки України.
5.4.   Заклад створює безпечні умови навчання, виховання та праці.
5.5. Навчально-виховний процес у Закладі здійснюється за типовими навчальними планами та програмами, затвердженими Міністерством культури України, а також за навчальними планами та програмами, затвердженими відповідними органами управління в галузі культури.
5.6. Заклад може здійснювати освітній процес за власними експериментальними освітніми програмами, які затверджуються Міністерством культури України.
5.8.    На підставі програм Заклад складає та затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад занять, які конкретизують організацію освітнього процессу.
5.9.   Перерви між навчальними заняттями є робочим часом педагогічного працівника.
5.10.   Розрахунок навчальних годин на кожного учня та загальної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів міського бюджету, здійснюється в межах загального обсягу годин інваріантного та варіативного складників освітньої програми, конкретизованого у навчальному плані.
5.11.   Освітній процес у закладі здійснюється диференційовано, відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я:
5.11.1. Поєднує індивідуальні і колективні форми роботи:
-  уроки (індивідуальні та групові);
-  репетиції;
-перегляди навчальних робіт, вистави, конкурси, фестивалі, олімпіади,  концерти;
- лекції, бесіди, вікторини, екскурсії;
- позаурочні заходи, а також інші форми, що передбачені цим Статутом.
5.11.2. Строки проведення контрольних заходів (заліків, контрольних уроків, академічних концертів, іспитів, перегляд навчальних робіт тощо) визначаються за рішенням директора, завідуючих відділами.
5.11.3. Основною формою навчально-виховної роботи є урок. Тривалість одного уроку визначається навчальними планами і програмами, за якими працює Заклад, з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для учнів:
- віком від 5 до 6 років – 30 хвилин;
- віком від 6 до 7 років – 35 хвилин;
- старшого віку – 45 хвилин.
Кількість, тривалість та послідовність уроків і перерв між ними визначається розкладами, що затверджуються директором школи.
5.12.   Основною формою здобуття початкової мистецької освіти є очна форма. У випадку настання обставин непереборної сили та у випадку видання відповідних розпоряджень Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти України Заклад має право за узгодженням з Органом управління тимчасово використовувати дистанційну форму роботи.
5.13.  Форми роботи, види, форми та перелік навчальних занять й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в програмах Закладу та навчальних програмах дисциплін (предметів).
5.14.  Наповнюваність груп для опанування здобувачами окремих освітніх компонентів визначається типовими навчальними планами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти. Групи комплектуються залежно від профілю та можливостей організації освітнього процесу, виходячи із середньої наповнюваності груп. Загальна кількість груп не може перевищувати їх кількості, що визначена розрахунком педагогічних годин.
Нормативом для розрахунку педагогічних годин є навчальні плани, обрані закладом для організації навчального процесу.
5.15. Процедура приймання учнів на навчання до Закладу, а також їх переведення з інших мистецьких шкіл, відрахування та поновлення на навчання визначається чинним законодавством, Статутом Закладу та планом організації освітнього процесу.
5.16.  Приймання учнів до закладу може здійснюватися протягом навчального року як на безконкурсній основі, так і за конкурсом на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють. До заяви батьків або осіб, які їх замінюють, додається довідка медичного закладу про відсутність протипоказань до занять у закладі та копія свідоцтва про народження.
5.16.1. Порядок i строки проведення вступних іспитів, прослуховувань і вимоги до учнів визначаються педагогічною радою закладу.
5.16.2. Зарахування учнів на навчання здійснюється наказом директора.
5.17.  Питання внутрішнього переведення учнів у мистецькому Закладі та інші питання, пов’язані із здобуттям початкової мистецької освіти, вирішуються Закладом у порядку, визначеному  Статутом та планом організації навчального процесу.
5.18. Оцінювання досягнутих учнями результатів навчання здійснюється у порядку і за критеріями, визначеними освітньою програмою:
5.18.1. Для оцінювання рівня навчальних досягнень учнів використовується 12-бальна система, що затверджується Міністерством культури України. Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах. Освітньою програмою може бути встановлена інша система оцінювання результатів навчання учнів.
5.18.2. Оцінки навчальних досягнень учня за рік виставляються викладачем на підставі семестрового оцінювання з урахуванням оцінок, одержаних під час контрольних заходів.  Оцінки за рік з предметів, з яких іспити не проводяться, є підсумковими.
5.18.3. Відповідно до навчальних планів підсумкова оцінка з предметів, з яких проводяться іспити (виконуються випускні роботи), виставляється екзаменаційною комісією на підставі оцінок за рік та екзаменаційних оцінок (оцінок за випускні роботи).
5.18.4. Оцінка за рік з предметів навчального плану виставляється не пізніше, ніж за 5 днів до закінчення навчального року.
5.18.5. Оцінка за рік може бути змінена рішенням педагогічної ради.
5.19. Питання, пов’язані із звільненням учнів від здачі іспитів або перенесенням їх строків, вирішуються керівником Закладу на підставі подання завідувачів відділів за наявності відповідних документів.
5.20. Питання щодо переведення учнів до наступного класу, призначення повторних перевідних контрольних заходів у зв’язку з невиконанням програмних вимог, призначення терміну здачі матеріалу з предметів, програмами яких контрольні заходи не передбачені, залишення на навчання та виключення із закладу (при умові систематичного невиконання навчальних планів та програм), видачі свідоцтв випускникам вирішуються педагогічною радою та затверджуються наказами керівника Закладу.
5.21. Учням, які здатні виконати програмні та екзаменаційні вимоги за два поточні класи на протязі одного навчального року, за згодою педагогічної ради, проханням батьків (на основі заяви), дозволяється здавати екзамени у першому півріччі за один поточний клас, у другому півріччі -  за  другий поточний клас.
5.22. Випускникам Закладу, які в установленому порядку склали випускні іспити (виконали випускні роботи), видається документ про позашкільну освіту. Зразки документів про позашкільну освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України:
5.23. Виготовлення документів про позашкільну освіту для державних і комунальних навчальних закладів здійснюється відповідно за рахунок державного та місцевого бюджетів та містить повне найменування Закладу відповідно до її Статуту, перелік й обсяг навчальних дисциплін (предметів), отриманих здобувачем під час опанування програм, та підсумкові оцінки. Свідоцтво підписує директор Закладу або особа, яка виконує його обов’язки на дату видачі документа.
5.24. Учням, які хворіли під час випускних іспитів, при умові повного виконання навчальних планів та програм, видається документ про позашкільну освіту на підставі річних оцінок.
5.25. Учням випускних класів, які не виконали у повному обсязі навчальні плани та програми, видається довідка про навчання в закладі. Для одержання документа про позашкільну освіту цим учням надається право повторного іспиту (іспитів) не пізніше 20 вересня наступного навчального року.
5.26.  Учні, які мають високі досягнення (10-12 балів) у вивченні всіх предметів за відповідний навчальний рік, нагороджуються похвальним листом «За високі досягнення у навчанні». Рішення про заохочення приймаються педагогічною радою.
5.27.  За рішенням керівника закладу виключення учня може проводитися при невнесенні плати за навчання протягом одного місяця відповідно до нормативно-правових актів.
5.28.  Заклад  проводить методичну та організаційну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання. Для цього у Закладі створюються методичні об’єднання, інші фахові формування, зокрема школа педагогічного наставництва. Методична робота щороку планується Закладом і включає заходи з обміну педагогічним досвідом, вирішення педагогічних проблем, що спрямовані на підвищення якості початкової мистецької освіти.
5.29. У разі організації та проведення на базі Закладу заходів з підвищення кваліфікації директор має право видавати педагогічним працівникам, які взяли в них участь, відповідні довідки (сертифікати).
VІ. Фінансово-господарська діяльність та матеріально-технічна база Закладу
6.1.   Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється відповідно до законодавства України.
6.2.  Фінансування Закладу здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, плати за навчання учнів.
6.2.1.  Позабюджетні кошти та кошти, отримані Закладом як плата за навчання або за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевих бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом мистецької школи.
6.2.2. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування Закладу не зменшуються.
6.2.3.  Заклад самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої її Статутом.
6.2.4.   Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять для закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, культурної, мистецької діяльності, не вважаються прибутком.
6.3. Ведення фінансової документації здійснюється централізованою бухгалтерією відділу освіти,культури, молоді та  спорту Белзької міської ради Львівської області.
6.4.   Розмір та умови оплати навчання у Закладі встановлюються рішенням Засновника. Плата може вноситися за весь строк навчання повністю одноразово або частинами – щомісяця, щосеместру, щороку.
6.5.  Учні Закладу, яким відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту» та інших законів надане таке право, здобувають початкову мистецьку освіту безоплатно. Засновник компенсує кошти на навчання дітей пільгових категорій та має право встановлювати додаткові пільги з оплати за навчання з урахуванням можливостей місцевого бюджету до закінчення закладу позашкільної освіти, але не більше ніж до досягнення ними 23 років.
6.6.  Заклад володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства. Основні фонди, земельні ділянки та інше майно Закладу не підлягають вилученню, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу.
6.7.   Майно Закладу може вилучатися Засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації, на розвиток початкової мистецької освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
6.8.  Вимоги до матеріально-технічної бази Закладу у частині забезпечення освітнього процесу визначаються нормативами матеріально-технічного забезпечення, затвердженими Міністерством культури України.
6.9.  Заклад у процесі провадження фінансово-господарської діяльності має право:
6.9.1. Одержувати кошти і матеріальні цінності, благодійну допомогу (з благодійних та інших державних і громадських підприємств і організацій, окремих громадян).
6.9.2.  Розвивати власну матеріальну базу.
6.9.3.  Списувати з балансу в установленому чинним законодавством порядку необоротні активи, які стали непридатними.
6.9.4. Володіти, користуватися та розпоряджатися за погодженням із засновником, майном відповідно до законодавства та цього статуту.
6.9.5.  Виконувати інші дії, що не суперечать законодавству України та цьому статуту.
6.10.  Матеріально-технічна база закладу включає приміщення, обладнання, засоби зв’язку, рухоме і нерухоме майно, що перебуває у його користуванні.
6.11.    Додатковими джерелами фінансування закладу є:
6.11.1. Кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг, за роботи, виконані Закладом на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток Закладу.
 
6.12.2. Кошти місцевого бюджету на утримання закладу, батьківська плата за навчання учнів, кошти, що надходять з інших джерел  (орендна плата), перераховуються та зберігаються на рахунках відділу освіти, культури, молоді та спорту Белзької  міської ради Львівської області  у відділеннях банків України.
VІІ. Діяльність Закладу у рамках міжнародного співробітництва
7.1. Заклад, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних, зокрема мистецьких та мистецько-освітніх, проєктів і програм.
7.2. Заклад  може залучати іноземних фахівців до проведення майстер-класів та інших форм освітньої і мистецької діяльності.
7.3. Учні та педагогічні працівники Закладу мають право на академічну мобільність, участь у спільних освітніх, мистецько-освітніх та мистецьких програмах з вітчизняними та/або іноземними закладами освіти в Україні та за кордоном.
 
VІІІ. Реорганізація або ліквідація Закладу
8.1. Припинення діяльності Закладу відбувається шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації.
8.2. Приєднання, злиття Закладу здійснюється за рішенням Засновника Закладу. При цьому майнові права та обов’язки Закладу переходять до суб’єкта, що утворений внаслідок злиття, приєднання.
8.3. Поділ Закладу, виділення з її складу суб’єкта діяльності здійснюється за рішенням Засновника. При цьому майнові права та обов’язки Закладу розподіляються між його правонаступниками згідно з розподільчим балансом.
8.4. Перетворення Закладу здійснюється за рішенням Засновника. У разі перетворення Закладу у інший суб’єкт діяльності до новоутвореного суб’єкта господарювання переходять усі майнові права і обов’язки Закладу.
8.5. Збитки, завдані Закладу внаслідок порушення майнових прав юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства України.
8.6. При реорганізації Закладу вся сукупність прав та обов’язків переходить до його правонаступників.
8.7. Ліквідація Закладу проводиться за рішенням Засновника.
8.7.1 Заклад ліквідується у випадках:
- прийняття відповідного рішення Засновником;
- на інших підставах, передбачених законодавством України;
8.7.2. Ліквідація Закладу проводиться призначеною Засновником ліквідаційною комісією, а у випадках банкрутства та припинення діяльності Закладу за рішенням господарського суду.
8.7.3. З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами Закладу.
8.7.4. Ліквідація Закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства. Питання, неврегульовані чинним законодавством, вирішуються Засновником або рішенням іншого уповноваженого на це органу. Ліквідація вважається завершеною, а Заклад таким, що припинив свою діяльність, з моменту внесення запису про це до державного реєстру.
ІХ. Прикінцеві положення
10.1. Зміни до Статуту Белзької  школи мистецтв Белзької міської ради Львівської області оформляються у вигляді нової редакції та  затверджуються рішенням Засновника.
10.2. Питання діяльності Белзької школи мистецтв Белзької міської ради Львівської області, які не врегульовані цим Статутом, регулюються відповідно до вимог чинного законодавства України.