ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автор:

Ребрина Любов Ярославівна

Статус:

Прийнятий в цілому

Дата:

19.02.2025

ДРУК ПРОЄКТУ РІШЕННЯ

ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 476
Про затвердження Місцевої програми інформатизації «Цифрова Белзщина» на 2025 – 2027 роки

  
БЕЛЗЬКА МІСЬКА  РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
 XLVІ чергова сесія   VІII  скликання
Р І Ш Е Н Н Я
 
    20 лютого 2025 року                       м.Белз                                               № проєкт
 
 
Про  затвердження Місцевої програми
інформатизації «Цифрова Белзщина»
на 2025 – 2027 роки
 
З метою сприяння соціально-економічному розвитку Белзької  громади шляхом впровадження сучасних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності громади, підвищення ефективності виконання завдань і функцій місцевого самоврядування, ефективного використання бюджетних коштів, відповідно до ст.143 Конституції України, Закону України «Про Національну програму інформатизації», постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 №695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021–2027 роки», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи пропозиції постійної комісії з питань фінансів та планування бюджету, Белзька міська рада Львівської області,-
 
ВИРІШИЛА:
  1. Затвердити Місцеву програму  інформатизації «Цифрова Белзщина» на 2025 – 2074 роки, що додається.
  2. Контроль за виконанням рішення покласти на   постійну комісію з питань фінансів та планування бюджету.
 
 
Міський голова                                                             Оксана БЕРЕЗА
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                          
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії
Белзької міської ради
Львівської області
№   від     2025р
 
Міський голова____________________
                                                                                                                      Оксана БЕРЕЗА
 
 
 
 
 
Місцева програма інформатизації
«Цифрова Белзщина»
на 2025 – 2027 роки
 
 
 
 
 
Погоджено
   Голова комісії з питань фінансів та планування бюджету
___________________________
«__»__________ 20_ року
   
 
 
Погоджено
Голова комісії  з питань регламенту, законності, соціального захисту та медицини Белзької міської ради Львівської області
________________________
«__» __________ 20__ року
 
Погоджено
Начальник  відділу житлово-комунального господарства,
капітального будівництва та інвестицій виконавчого комітету
Белзької  міської ради Львівської області
_______________ ________
«__» ________ 20__ року
  Погоджено
Начальник фінансового відділу виконавчого комітету
Белзької  міської ради Львівської області
 
______________________
«__» __________ 20__ року
 
 
м.Белз
2025

 
ЗМІСТ
І. ВСТУП                                                                                                 3
ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ                                                                4
ІІІ. КОНЦЕПЦІЯ                                                                                                          5
1. АНАЛІЗ СТАНУ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ОСНОВНИХ ТЕНДЕНЦІЙ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ РЕГІОНУ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ РОЗВ’ЯЗАННЯ                                                            6
1.1 Ключові досягнення виконання Регіональної програми
 інформатизації «Цифрова Белзщина» на 2022 – 2024 роки                                  6
1.2 Стан організаційного та методичного забезпечення
інформатизації в громаді                                                                                              6
1.3 Стан забезпечення цифрової інфраструктури в громаді                                     6
1.4 Стан цифрової інфраструктури в органах влади                            7
1.5 Стан впровадження системи е-документообігу  у Белзькій громаді           8
1.6 Розвиток надання публічних послуг                                                                  9
1.7 Висвітлення роботи органів лади в цифровому просторі та залучення громадян до участі                                                                                                    12
1.8 Розвиток сфери відкритих даних та місцевої статистики в громаді                13
1.9 Забезпечення кібербезпеки та захисту даних                                                    13
1.10 Інформатизація сфери охорони здоров’я                                                       13
1.11 Інформатизація сфери освіти                                                                            14
1.12 Інформатизація сфери культури                                                                       14
1.13 Розвиток Геоінформаційної системи містобудівного кадастру (GIS)          15
1.15 Інформатизація транспортних перевезень                                                      15
1.16 Інформатизація у сфері забезпечення правопорядку                                     16
1.17 Розвиток цифрових навичок мешканців Белзщини                                     16
2. МЕТА, ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ, ЗАВДАННЯ ТА ПРОЄКТИ/РОБОТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ГРОМАДИ                       18
3. ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ   20
3.1 Механізм виконання окремих завдань та проєктів/робіт інформатизації      21
4. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ                                                                                                                21
5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ                              22
6. МОНІТОРИНГ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ                                                                                   23
 
 І. ВСТУП
Інформатизація, цифрові трансформації та цифровізація є одними з визначальних чинників розвитку сучасного суспільства, спрямованих на створення інклюзивного середовища, удосконалення механізмів управління, підвищення якості надання публічних послуг та розширення доступу до охорони здоров’я, освіти, фінансових послуг і громадської участі. Пандемія COVID-19 стала потужним каталізатором використання цифрових технологій, які забезпечують безперервність надання життєво важливих послуг, ефективну організацію праці та освіти, підтримку економічної діяльності у складних умовах. Сьогодні, в умовах війни, роль цифрових технологій набула ще більш критичного значення. Цифрові рішення сприяють забезпеченню національної безпеки, оперативності управління кризовими ситуаціями, підтримці функціонування критичної інфраструктури та гуманітарної допомоги. Кіберзахищеність стала невід'ємним елементом цих процесів, гарантуючи безпеку даних, стабільність роботи критичних систем та довіру громадян до цифрових сервісів. Таким чином, цифровізація стала інструментом, який дозволяє зберігати життєдіяльність суспільства та забезпечувати соціально-економічну стійкість у часи викликів..
Місцева програма інформатизації «Цифрова Белзщина» на 2025–2027 роки (далі - Програма) є інтегрованою частиною Програми «Цифрова Львівщина» на 2025-2027 роки, Національної програми інформатизації України та орієнтована на розв’язання актуальних викликів інформатизації в умовах сьогодення. Програма враховує необхідність впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (далі - ІКТ) для забезпечення надійності, безпеки та стійкості інформаційної інфраструктури громади та охоплює широкий спектр завдань, серед яких: адаптація інформаційної інфраструктури до умов надзвичайних ситуацій, зокрема забезпечення її стійкості до військових загроз; створення цифрових інструментів для ефективної роботи органів публічної влади громади; розвиток сфери відкритих даних та місцевої статистики для підвищення прозорості та підзвітності органів влади; системна робота над підвищенням цифрових компетенцій громадян, працівників органів місцевого самоврядування для ефективного використання сучасних технологій у повсякденній діяльності.
Програма повністю узгоджена з Державною стратегією регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695 (зі змінами), а також Регіональною програмою інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2025-2027 роки та Стратегією розвитку Львівської області на період 2021-2027 років, сприяючи досягненню таких ключових цілей, як підвищення якості життя, доступності освітніх і адміністративних послуг, розвитку інформаційної інфраструктури та підвищення прозорості діяльності органів влади.
У підсумку, реалізація Програми стане базисом для побудови стійкої, сучасної інформаційно-цифрової інфраструктури, здатної ефективно працювати як у періоди криз, так і у процесі відновлення та розвитку регіону, забезпечуючи стабільне майбутнє для Белзщини та її мешканців.
 
ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
Місцева програма інформатизації «Цифрова Белзщина» на 2025-2027 роки (далі – Програма) розроблена з урахуванням вимог Законів України «Про правовий режим воєнного стану», «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), від 24 лютого 2022 року № 68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2024 року № 119 «Деякі питання Національної програми інформатизації», наказу Міністерства цифрової трансформації України від 29 березня 2023 року № 34 «Про затвердження Методики визначення належності бюджетних програм, завдань, проектів, робіт до сфери інформатизації», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2023 року за № 625/39681 та інших актів законодавства, з метою здійснення організаційних та координаційних функцій щодо формування і виконання Місцевої програми інформатизації «Цифрова Белзщина» на 2025-2027 роки.
Програма є складовою Національної програми інформатизації та визначає комплекс завдань, програм, проєктів, робіт з інформатизації, спрямованих на розвиток інформаційного суспільства шляхом концентрації та раціонального використання фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, виробничого і науково-технічного потенціалу держави, координації діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.
Програму сформовано на основі аналізу стану інфраструктури цифрової трансформації та пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку Белзщини і визначає:
1) основні цілі, пріоритетні завдання та напрями цифровізації Белзщини;
2) принципи формування та виконання Програми;
3) заходи щодо цифрової трансформації органів місцевого самоврядування, що передбачаються в рамках Програми;
4) очікувані результати від впровадження Програми та подальший вплив на соціально-економічний розвиток громади.
Програма спрямована на створення ефективної та прозорої системи управління в громаді, розвиток сучасної інформаційної інфраструктури, впровадження цифрових технологій і інноваційних рішень. Основна мета – забезпечення сталого економічного зростання Белзщини, підвищення рівня доступності та якості публічних послуг для громадян, а також зміцнення довіри до органів публічної влади через максимальну відкритість та використання цифрових інструментів.
 
ІІІ. КОНЦЕПЦІЯ
 
  1. АНАЛІЗ СТАНУ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ТА ОСНОВНИХ ТЕНДЕНЦІЙ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ГРОМАДИ ЗА ПОПЕРЕДНІЙ ПЕРІОД. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМ, ЩО ПОТРЕБУЮТЬ РОЗВ’ЯЗАННЯ
 
1.1 Ключові досягнення виконання Місцевої програми інформатизації «Цифрова Белзщина» на 2022 – 2024 роки
 
Місцева програма інформатизації «Цифрова Белзщина»  на 2022-2024 роки була затверджена рішенням Белзької міської ради Львівської області від № 641 від 19.09.2022р (зі змінами).
Протягом 2022-2024 років використано коштів:
у 2022 році – 50600грн;
у 2023 році – 1030545грн
у 2024 роціі- 154936грн
Ключовими досягненнями виконання Програми впродовж 2022-2024 років були:
  1. Впродовж 2022-2023 років в громаді впроваджено систему електронного документообігу DocNet Megapolis та забезпечено її підключення до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади. Основною метою цього проєкту було прискорення роботи органів місцевого самоврядування, підвищення виконавської дисципліни та зменшення витрат на паперовий документообіг. Запровадження цієї системи дозволило усунути такі проблеми, як втрата документів чи відсутність чіткої відповідальності за їх обробку, підвищити ефективність взаємодії між територіальною громадою та органами влади, забезпечити надійність обробки та зберігання інформації. Крім того, громада почала активно використовувати функціонал системи для інтеграції з сторонніми сервісами. Також Управлінням цифрового розвитку Львівської ОВА запроваджено  модуль для цифрового підписання договорів, що дозволяє оптимізувати процес укладання міжбюджетних трансфертів та подальшу їх реєстрацію в казначейській службі.
  2. У 2022-2024 роки  відбувся активний розвиток сфери відкритих даних та місцевої статистики в громаді, було зареєстровано громаду на Місцевому порталі відкритих даних Львівщини https://data.loda.gov.ua та Порталі місцевої статистики Львівщини https://stat.loda.gov.ua/. Оприлюднено на кінець 2024 року 25 наборів відкритих даних. Частина цих наборів - це адміністративні дані, які використовуються для відображення показників соціально-економічного розвитку. Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області був прийнятий до Міжнародної хартії відкритих даних, що дозволило залучити до розвитку сфери відкритих даних і місцевої статистики нашу територіальну громаду.
  3. У 2024 році Львівська область стала першою в Україні, де запроваджено електронний квиток на приміських і міжміських маршрутах, які перебувають у зоні відповідальності Львівської обласної адміністрації. На даний час в Белзькій громаді розгорнута автоматизована система обліку оплати проїзду на  12 транспортних засобах з 13, які здійснюють перевезення пасажирів.
Попри повномасштабне вторгнення, регіональна цифрова трансформація залишається пріоритетним напрямомом для нашої громади,  адже цифровізація, особливо в умовах війни, необхідна для надання якісних медичних, освітніх, соціальних, адміністративних та інших публічних послуг, забезпечення доступу до стільникового зв’язку та фіксованого Інтернету, а також покращення рівня кібербезпеки й функціонування критичної інфраструктури загалом.
 
1.2 Стан організаційного та методичного забезпечення інформатизації в громаді
 
На протязі 2022-2024 років реалізовано завдання і заходи програми інформатизації «Цифрова Белзщина на 2022-2024 роки».
В територіальній громаді офіційно визначено відповідальних осіб з питань інформатизації/CDTO, яка, відповідно, зареєстрована на Порталі Дія.Цифрова громада  https://hromada.gov.ua/.
 
1.3 Стан забезпечення цифрової інфраструктури в громаді
 
Покриття населених пунктів громади доступом до фіксованого інтернету складає 100%. Це свідчить про високий рівень розвитку цифрової інфраструктури в громаді, що дозволяє забезпечувати більшість мешканців стабільним доступом до сучасних комунікаційних послуг, навіть у частині віддалених населених пунктах.
За даними Міністерства цифрової трансформації України, Львівська область, в тому числі і Белзька громада,  посідає 6 місце серед регіонів за рівнем доступності до фіксованого Інтернету під час знеструмлень. У разі відсутності централізованого електропостачання понад 24 години 57,5% користувачів у регіоні мають можливість зберігати доступ до Інтернету. Це свідчить про значний розвиток інтернет-інфраструктури, проте є потенціал для її подальшого покращення.
У Белзькій громаді організовано та працює 3 пункти незламності, де встановлено генератори та забезпечено інтернет-зв'язок. Окрім того, задіяно системи Starlink для забезпечення стабільного інтернет-зв’язку в пункті незламності в місті Белз, який готовий до використання при проблемах з живленням тих чи інших інтернет-провайдерів.
Покриття мобільним зв’язком у громаді забезпечується роботою 10 базових станцій.
Враховуючи графіки знеструмлень та постійну необхідність забезпечення альтернативним живленням мережі мобільного зв'язку у 2024 році усіма операторами активно проводиться заміна старих акумуляторів на нові та більш потужні. Це дозволить збільшити роботу БС під час відключень до більше 10 годин безперебійної роботи.
 
1.4 Стан цифрової інфраструктури в органах  влади
 
 За результатами проведеної інвентаризації було встановлено, що на балансі Виконавчого комітету Белзької міської ради Львівської області та інших виконавчих органів підрозділів перебуває 60 одиниць комп’ютерної техніки (персональні комп’ютери, моноблоки, ноутбуки, сервери). 50 відсотків техніки  є застарілою. При цьому, не всі співробітники забезпечені моніторами та гарнітурою додатково до ноутбуків, а загальна кількість сучасної техніки є меншою за штатну чисельність працівників.
Реєстр IT-активів дозволяє систематизувати всю інформацію про наявне програмно-технічне забезпечення, включно з комп’ютерною технікою, серверним обладнанням, мережевими пристроями та іншими IT-ресурсами. Він став інструментом ефективного управління цими активами, допомагаючи відстежувати технічний стан обладнання, планувати його модернізацію або заміну, а також розподіляти ресурси між підрозділами відповідно до актуальних потреб.
Крім того, відсутність необхідної комп’ютерної техніки для нових співробітників ускладнює процес набору молодих кадрів. Працівники, які працюють з великими масивами даних, стикаються з уповільненням роботи через відсутність моніторів із великою діагоналлю, що негативно впливає на їхню продуктивність.
У підсумку, ситуація із забезпеченістю комп’ютерною технікою та сучасними умовами праці вимагає покращення. Оновлення застарілої техніки, забезпечення моніторами та створення сучасних просторів для роботи сприятиме підвищенню продуктивності працівників, стабільному функціонуванню державних сервісів і розвитку цифрових ініціатив у регіоні.
Більшість програмного забезпечення, що використовується в роботі органів виконавчої влади, потребує ліцензування. Використання програмного забезпечення з вільним доступом часто уповільнює роботу, оскільки багато сучасних систем розроблені спеціально для операційної системи MS Windows. Для їхньої інтеграції у середовище з відкритим кодом необхідно встановлювати додаткові програмні засоби. Це створює як додаткові ризики для кібербезпеки, так і додаткове навантаження на персонал. У зв’язку з цим закупівля ліцензійного програмного забезпечення Windows для всіх комп’ютерів є важливим пріоритетом.
Крім того, у роботі використовується різноманітне програмне забезпечення для підвищення продуктивності, включаючи поштові клієнти, офісні пакети, програми відеозв’язку, тощо. Частина цього програмного забезпечення працює за принципом абонентської плати, що вимагає планомірного підходу до фінансування, зокрема при складанні бюджетів. Інвестиції в ліцензійне програмне забезпечення є необхідним кроком для забезпечення ефективної та безпечної роботи органів влади.
 
1.5 Стан впровадження системи е-документообігу  у громаді
          Відповідно до рішення Виконавчого комітету Белзької міської ради Львівської області  №5 від 31.01.2023 року «Про затвердження Порядку роботи в системі електронного документообігу виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області з 1 лютого 2023 року  розпочато роботу в системі електронного документообігу виконавчого комітету Белзької міської ради Львівської області.
Основними задачами СЕД «Megapolis.DocNet» є оптимізація та модифікація комп'ютерної підтримки процесів документообігу, а саме автоматизації процесів підготовки, узгодження та виконання наступних документів:
  • Внутрішні документи:
    • розпорядження (з основної діяльності та кадрові);
    • проекти рішень сесії міської ради
    • проекти рішень виконавчого комітету;
  • Вхідні документи;
  • Звернення громадян;
  • Договори;
  • Вихідні документи.
СЕД також забезпечує високий рівень захисту інформації, на яку побудовано КСЗІ СЕД «Megapolis.DocNet», що атестатом відповідності від 29.12.2023 №925В засвідчує забезпечення захисту інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації. Зберігання даних гарантує безпеку документів, а захист каналів передачі інформації унеможливлює несанкціонований доступ. Автоматичне резервування даних дозволяє уникнути втрати інформації навіть у разі технічних збоїв.
Впровадження електронного документообігу у громаді покращило якість послуг для громадян, підвищило оперативність розгляду звернень і запитів, а також збільшило задоволеність мешканців.
 
 
1.6 Розвиток надання публічних послуг

1.6.1Створення ЦНАПУ  в громаді

При створенні у 2020 році територіальної громади Белзька міська рада Львівської області, її виконавчі органи розташовувались у приміщеннях, які орендуються. Адміністративні послуги мешканці могли отримати у 2 працівників виконкому, які розміщувались у одному кабінеті ще з 4 працівниками, не вистарчало комп'ютерної техніки та навіть офісних меблів.
-У Белзькій міській територіальній громаді також було відсутнє приміщення, яке можна було б реконструювати для розташування ЦНАПу . І одночасно наше місто включено в Перелік історичних міст України, тому місце для нового будівництва знайти було важко, крім того, необхідні було провести археологічні дослідження та отримати погодження у Міністерстві культури та інформаційної політики.
- Наша громада розташовано на кордоні із Польщею і при визначенні пріоритетних пунктів пропуску на межі з Люблінським воєводством запропоновано розглянути можливості побудови пункту пропуску «Белз-Будинін», в цьому напрямку активно ведуться переговори між українською та польською стороною. Відкриття міжнародного пункту пропуску створить умови для розвитку транспортно-логістичної інфраструктури громади, сприятиме зміцненню торгово-економічних взаємовідносин між Україною та Польщею, залученню додаткових інвесторів. І сучасний Центр надання адміністративних послуг, де можна отримати найнеобхідніші адміністративні послуги у комфортних умовах, сприятиме розвитку підприємництва у громаді та підвищуватиме імідж держави.
- Відповідно було вирішено готувати проектно-кошторисну документацію для будівництва центру надання адміністративних послуг, адже у 2022 році до 1 березня 2022 року потрібно було подати документи для отримання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг згідно постановою КМУ від 24.03.2021 № 249. У нас були готові всі необхідні документи, але збройна агресія рф відклала наші плани на цілий рік.

- І вже у 2023 році ми змогли взяти участь у конкурсі згідно з регіональною програмою інформатизації «Цифрова Львівщина» на 2022 – 2024 роки та отримали співфінансування за рахунок коштів обласного бюджету місцевим бюджетам, за що щира подяка керівництву Львівської ОВА та  Управлінню з питань цифрового розвитку Львівської обласної державної адміністрації 

-Проект «Нове будівництво центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) Центр Дія по вул. С.Бандери, буд. 1, м. Белз, Червоноградського району, Львівської області» загальною вартістью 13 247 872,31грн, з яких кошти обласного бюджету:  9 793144,00  грн, місцевого - 3 454 728,31 грн було реалізовано на протязі 2023-2024рр.
  У дуже короткі терміни ми проведи процедури закупівлі, отримали погодження МКІП, оформили повідомлення про початок будівельних робіт (через Дію), підрядники (ТзОВ «Елегант») швидко та якісно збудували приміщення та обладнали його технікою та меблями, за що їм теж щира подяка, ми ввели приміщення в експлуатацію (подавали повідомлення через Дію, тож хочу подякувати Мінцифри за створення можливості подачі дозвільних документів онлайн -  для таких віддалених громад, як наша, - це прекрасна можливість отримати необхідні документи не витрачаючи зайвого часу чи зусиль)
  • Одночасно ми працювали над документацією із створення ЦНАПу - затверджено Положення та Регламент ЦНАПу, затверджено перелік адміністративних послуг та графік роботи ЦНАПу, підготовлено інформаційні і технологічні картки адміністративних послуг;
Загальна кількість працівників ЦНАПу - 7  (фактично працює 5), 8 віддалених робочих місць адміністраторів ЦНАП у старостинських округах.
Кількість адміністративних послуг, які  надаються через відділ «ЦНАП» – 389, через віддалені робочі місця адміністраторів ЦНАП – 178.
  • Усі адміністратори ЦНАПу та віддалених робочих місць забезпечені новою комп'ютерною технікою з програмним забезпеченням, вони є впевненими користувачами системи електронного документообігу та більшості Реєстрів, що дає їм можливість надавати якісно та вчасно адміністративні послуги мешканцям.

-На сьогодні усі місцеві послуги також надаються через ЦНАП, що значно підвищило доступність послуг для громадян, суттєво зменшило паперовий документообіг та надало змогу економити бюджет громади.

.1.6.2 Передача послуг обласної державної адміністрації у ЦНАПи
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг (зі змінами)» та розпорядження начальника Львівської обласної військової адміністрації від 29.07.2022 № 217/0/5-22 «Про організацію надання адміністративних послуг» розпочато навчання адміністраторів ЦНАП області щодо адміністративних послуг, суб’єктами надання яких є структурні підрозділи облдержадміністрації.
Для наближення послуг до мешканців області, поліпшення зручності і доступності всі адміністративні послуги облдержадміністрації передані для надання через ЦНАПи області, втому числі і через ЦНАП громади Працівники структурних підрозділів провели навчальні семінари для адміністраторів ЦНАПів згідно погодженого графіку. Інформування адміністраторів ЦНАПів про кожну адміністративну послугу (прийняття пакету документів від заявника та видачі йому результату послуги) є важливим для їх якісного надання.
На наступному етапі передбачено переведення частини цих адміністративних послуг, особливо найбільш затребуваних, в онлайн-формат. Планується створення цифрових рішень, які дозволять громадянам подавати документи та отримувати результати послуг через електронні платформи. Технічні рішення, включно з визначенням місць інтеграції цих послуг, будуть розроблятися у процесі реалізації проєкту. Такий підхід спрямований на підвищення зручності для користувачів, зменшення бюрократичного навантаження і спрощення доступу до адміністративних послуг.

1.6.3. Забезпечення надання адміністративних послуг Державної міграційної служби України на території громади

 
В контексті децентралізація адміністративних послуг, підвищення їх якості та наближення адміністративних послуг до громадян, особливої уваги потребують адміністративні послуги надання яких в територіальних громадах неможливе без відповідного дороговартісного обладнання. До таких адміністративних послуг відносяться послуги Державної міграційної служби України, а також послуги сервісних центрів Міністерства внутрішніх справ України.
У 2023 році з метою наближення однієї з  важливих груп адміністративних послуг управління з питань цифрового розвитку облдержадміністрації  з обласного бюджету  Белзькій  територіальній громаді було надано субвенцію на закупівлю обладнання (робочих станцій) для забезпечення надання паспортних послуг Державної міграційної служби України.

1.6.4. Доступи до реєстрів та інформаційні системи , безбарєрність ЦНАПів

Рівень доступу працівників ЦНАПу громади до реєстрів (територіальної громади, актів цивільного стану, бізнесу, нерухомості,  будівництва, соціальної сфери, земельних питань тощо) є недостатнім  для надання якісних послуг.
На даний час підключено працівники  ЦНАПу до:
1) Реєстру територіальної громади;
2) Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
3) Інформаційної системи "Соціальна громада";
4) Єдиної інформаційної системи соціальної сфери;
5) Державного земельного кадастру;
6) Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (послуги ДІАМ)
На даний час, на жаль, відсутні доступи до Єдиного державного реєстру юридичних і фізичних осіб та громадських формувань та  Реєстр нерухомого майна.
В ЦНАПі наявна інформаційна система «Галерея послуг» для надання адміністративних послуг, які дозволяє під’єднатись до моніторингу якості надання адміністративних послуг (згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11.08.2021 №864).
Одним з основних напрямків вдосконалення діяльності ЦНАПів є створення  фізичної безбар’єрності приміщень та інформаційної доступності. Для оцінки фізичної, інформаційної і цифрової безбар’єрності Міністерство цифрової трансформації України визначило 22 показники, за якими оцінюються всі ЦНАПи. Серед основних: пандус та сходи з поручнями (в разі потреби) або вільний (безперешкодний) доступ, маркування сходового маршу, санвузол та автостоянка для осіб з інвалідністю, інформаційні таблички при вході та у приміщенні, таблиці, які дублюється шрифтом Брайля, місце самообслуговування, можливість оплатити за послуги, технічне рішення для обслуговування осіб з порушенням слуху, відео перекладач жестової мови  та ін. Усереднений показник безбар’єрності у ЦНАПі нашої громади становить 100%.
З метою впровадження принципів інклюзивності в процесах надання адміністративних послуг було підписано договор між громадською організацією «Всеукраїнська організація осіб з інвалідністю зі слуху «Українське товариство глухих» та нашою громадою про надання послуг перекладу на українську жестову мову (та з української жестової мови) через відеозв’язок з оператором (перекладачем жестової мови) «Сервіс УТОГ» під час комунікації з відвідувачами з порушеннями слуху, які є жестомовними особами. Також, наші адміністратори взяли участь в онлайн навчанні Львівської обласної організації товариства глухих  (УТОГ) щодо застосування жестової мови при спілкуванні з відвідувачами.

1.6.5. Місцеві послуги в ЦНАП

Відповідно до статті 6 Закону України “Про адміністративні послуги” послуги місцевої ради повинні надаватись в основному офісі ЦНАП та їх ТП і ВРМ. Тобто, прийом документів і видача результатів по місцевим послугам має здійснюватись адміністраторами ЦНАП, ТП, ВРМ, а не  працівниками структурних підрозділів місцевої ради.
Згідно доручення начальника ЛОВА від 02.05.2024 №20/0/6-24ВА територіальні громади актуалізували переліки послуг місцевої ради і передали їх для надання через ЦНАП. Затверджено кількість послуг у ЦНАПі нашої громади становить 389 послуги, з яких 203 це послуги місцевої ради.
 
1.7 Висвітлення роботи органів публічної влади в цифровому просторі та залучення громадян до участі
 
Одним із важливих напрямів інформатизації є забезпечення відкритості діяльності органів публічної влади у громаді.
Висвітлення інформаційної діяльності міської ради, виконавчого комітету та виконавчих органів ради здійснюється за допомогою офіційного вебсайту, Facebook-сторінках.
У 2022 році представлено новий сучасний сайт Белзької  громади https://belztg.gov.ua/. Сайт оформлений в уніфікованому дизайні, який став зручним і зрозумілим всім верствам громадян.
Рівень впровадження інструментів е-демократії в територіальних громадах області є важливим показником розвитку сучасного громадянського суспільства та ефективної взаємодії влади з громадянами. Використання таких інструментів дозволяє залучати мешканців до процесу прийняття рішень, формувати прозорі й підзвітні механізми управління, а також забезпечувати відкритий доступ до інформації. Сьогодні наша територіальна громада активно інтегрує інструменти е-демократії у свої управлінські процеси завдяки проєкту EGAP та його платформі e-DEM. Цей інструмент забезпечує громаді доступ до низки цифрових сервісів, які активно використовуються для підвищення рівня залученості громадян, зокрема до сервісу е-петиції;  е-звернення;
Придбано систему поіменного електронного голосування «ГОЛОС» , проведено навчання працівників ради по керуванню системою голосування,  придбано зовнішній веб модуль для автоматичної публікації проектів, прийнятих  рішень, поіменних голосувань і статистики роботи ради, придбано ВЕБ сервер системи голосування та  планшети для забезпечення роботи депутатського корпусу міської ради, ноутбуки і проектор для системи голосування
 
 
1.8 Розвиток сфери відкритих даних та місцевої статистики в регіоні
Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області активно розвиває сферу відкритих даних, формуючи екосистему прозорого регіону. Ця екосистема базується на принципах залученості, відкритості та доступності даних, що створює міцний фундамент для прийняття ефективних управлінських рішень на основі достовірної інформації.
Важливим елементом цієї екосистеми є ініціативи, спрямовані на створення інструментів та умов для публічного доступу до даних.
На Місцевому порталі відкритих даних Львівщини https://data.loda.gov.ua/, , який створений на основі відкритого програмного коду CKAN та забезпечує автоматичну взаємодію (харвестинг) із Єдиним державним веб-порталом відкритих даних опубліковано ____ наборів відкритих даних:
 
1.9 Забезпечення кібербезпеки та захисту даних
Із впровадженням нових інформаційно-комунікаційних технологій та з появою інформаційних ресурсів обмеженого користування в органах місцевого самоврядування виникає потреба в організації заходів із захисту інформації. Це включає організацію комплексних заходів із впровадження програмного забезпечення, технічних засобів захисту та стратегій кібербезпеки. У сучасних умовах, коли кіберзагрози стають усе більш витонченими, побудова ефективної системи захисту є одним із головних завдань державного управління.
Відповідно до чинного законодавства України в сфері технічного захисту інформації та на виконання Плану реалізації Стратегії кібербезпеки України, всі інформаційно-телекомунікаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування повинні відповідати сертифікованим стандартам безпеки. Це включає переведення систем на сертифіковане обладнання та програмне забезпечення, що відповідають критеріям збереження конфіденційності, цілісності та доступності даних. Особливу увагу приділяють впровадженню засобів для шифрування інформації, захисту мережевих з'єднань, фільтрації, моніторингу та виявлення кібератак, а також забезпеченню своєчасного реагування на інциденти.
З метою посилення захищеності офіційних електронних інформаційних ресурсів органів виконавчої влади здійснено включення шифрування TLS (SSL) сертифікатом, а також запроваджено парольну політику в системі електронного документообігу «Megapolis.DocNet», що суттєво зменшило ризики пов’язані з несанкціонованим доступом до інформації, втратою інформаційних ресурсів, компрометації системи. Також на систему е-документообігу побудовано КСЗІ СЕД «Megapolis.DocNet», що атестатом відповідності від 29.12.2023 №925В засвідчує забезпечення захисту інформації відповідно до вимог нормативних документів із технічного захисту інформації.
Зокрема розпорядженням міського голови від № заборонено  використання Telegram.
 
1.10 Інформатизація сфери охорони здоров’я
Першочерговим завданням у галузі охорони здоров’я є забезпечення доступу закладів охорони здоров’я до швидкісного Інтернету. На сьогодні всі медичні заклади громади підключено до мережі Інтернет.
У зв’язку із проведенням медичної реформи, у всіх закладах первинної та вторинної допомоги впроваджено медичні інформаційні системи, що дозволяє якісно та оперативно звітувати перед Національною службою охорони здоров’я України, а також пришвидшувати документообіг в межах закладу.
 
1.11 Інформатизація сфери освіти
 
Цифровізація освіти в громаді є важливою складовою модернізації освітнього процесу, що розпочалася ще до пандемії коронавірусу COVID-19, але отримала значний імпульс під час пандемії та з початком війни. Збройна агресія проти України поставила нові виклики щодо забезпечення безпеки учнів і педагогів, а також доступу до якісної освіти навіть в умовах повітряних тривог чи перебування в укриттях.
Завдяки скоординованій роботі облдержадміністрації, освітян та громад вдалося реалізувати масштабну програму облаштування шкільних укриттів. У 54 % навчальних закладах громади укриття оснащені широкосмуговим доступом до Інтернету, що дозволяє продовжувати навчання навіть у надзвичайних умовах. Це стало важливим кроком у збереженні безперервності освітнього процесу, підвищуючи його якість і доступність.
Важливим елементом цифрової трансформації стало впровадження електронних журналів та щоденників. У 2024 році цей інструмент використовується у 100% закладах загальної та середньої освіти громади. Електронні щоденники не лише зменшують адміністративне навантаження на вчителів, але й надають батькам можливість оперативно відстежувати успішність своїх дітей, роблячи навчальний процес прозорішим і зручнішим для всіх учасників.
Ще одним знаковим досягненням стало впровадження у 2024 році сервісу Cisco Umbrella в усіх школах громади. Це рішення забезпечує учням та вчителям захист від кібератак, блокуючи доступ до небезпечних ресурсів і захищаючи дані від потенційних загроз. Cisco Umbrella став невід’ємною складовою безпечного цифрового середовища, яке сприяє ефективному навчанню та роботі в умовах цифрової епохи.
Сукупність цих ініціатив не лише забезпечує стійкість освітньої системи до зовнішніх викликів, але й формує передумови для розвитку в учнів навичок ХХІ століття, таких як критичне мислення, цифрова грамотність і відповідальне використання інформаційних ресурсів.
 
1.12 Інформатизація сфери культури
 
Цифровізація залишається ключовим інструментом у розвитку культури та збереженні національної спадщини. В умовах війни, яка створює загрози фізичного знищення культурних об’єктів, цифровізація відіграє критично важливу роль. Створення цифрових копій дозволяє не лише зберегти інформацію про унікальні артефакти, але й популяризувати українську культуру у світі, демонструючи її багатство через цифрові платформи та інтерактивні формати. Це також зміцнює позиції України як частини цивілізованого світу, де культура стає важливим інструментом дипломатії та опору агресії.
 
1.13 Розвиток Геоінформаційної системи містобудівного кадастру (GIS)
 
Геоінформаційна система містобудівного кадастру (GIS) – це інтегрована платформа цифрових інструментів, яка об'єднує, зберігає та надає доступ до геопросторових даних, метаданих та публічних інформаційних ресурсів у сфері містобудування. Ця система забезпечує взаємодію з іншими національними реєстрами та базами даних, а також сприяє прозорому управлінню територіальним розвитком.
У межах реалізації програми цифровізації  на 2025–2027 роки пріоритетним є:
  Організація введення даних:
  •       Систематичне оновлення баз даних кадастру;
  •   Формування та видача кадастрових документів і довідок на запит фізичних та юридичних осіб.
Забезпечення доступу до містобудівної інформації для органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та громадян через електронні сервіси.
 
1.15 Інформатизація транспортних перевезень
Автобусна  маршрутна  мережа, що  відноситься до компетенції Львівської обласної державної адміністрації,  на території громади налічує  10 діючих автобусних  маршрутів (13 транспортних засобів, з яких 12 обладнані валідаторами). Перевезення пасажирів на зазначених автобусних маршрутах забезпечують 4 перевізники.
В області наразі діє диспетчерська служба, яка, використовуючи дані з      GPS-моніторингу транспортних засобів, контролює, щоб перевізники:
  • дотримуватися затвердженого розкладу руху;
  • самовільно не змінювали схеми руху;
  • самовільно не припиняли перевезень на окремих автобусних маршрутах.
У договорах про організацію перевезення пасажирів на автобусному маршруті (маршрутах) загального користування передбачено зобов’язання перевізника забезпечити на транспортних засобах  залучених до перевезень на маршруті, визначеному Договором, систему GPS та підключитись до єдиного диспетчерського центру контролю за роботою автотранспорту та збору інформації. Забезпечувати постійну та безперебійну роботу систем GPS.
Візуалізація інформації щодо руху транспорту наразі здійснюється на порталі https://www.eway.in.ua/, яким користуються як мешканці області.
Головним напрямком цифровізації сфери транспортних перевезень стало запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) у приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що дало змогу:
а) запропонувати більш гнучкі способи оплати проїзду для мешканців області;
б) надати статистичні дані для оптимізації мережі, розкладу та схем руху;
в) надати статистичні дані щодо здійснення пільгових перевезень та їх компенсації перевізникам;
г) висвітлити рух транспортних засобів в системі, використовуючи відкритий протокол GTFS, що полегшує планування чи прокладання маршрутів для всіх користувачів у Львівській області.
Також система АСООП забезпечує ряд переваг таких, як електронний облік пасажиропотоку на маршрутах громадського транспорту, що в свою чергу дозволяє оцінити обіг коштів, а відповідно – обґрунтованість тарифів на перевезення та можливості оновлення автопарку перевізника. Окрім того, система забезпечує не лише можливість зручної, швидкої оплати й контролю проїзду, а й зменшує час затримки громадського транспорту на зупинках.
Головним завданням у цій сфері є розбудова механізму обліку і компенсації пільгового проїзду окремих категорій громадян Львівщини.
 
1.16 Інформатизація у сфері забезпечення правопорядку
 
У межах виконання обласної комплексної програми «Безпечна Львівщина» на 2021–2025 роки реалізуються заходи, спрямовані на посилення матеріально-технічного забезпечення правоохоронних органів Львівщини. Основна мета цих заходів – зміцнення законності, правопорядку, посилення захисту життя і здоров’я людей, а також забезпечення громадської безпеки в області.
Одним із ключових напрямків програми є створення централізованої системи відеоспостереження, що дозволяє об’єднувати відеопотоки з різних громад у єдину платформу. Це значно покращує швидкість обміну та обробки даних, які використовуються Національною поліцією України для превентивних заходів і розслідувань.
Протягом 2021–2024 років у рамках програми забезпечено розгортання серверного обладнання, програмного забезпечення, а також проведення пусконалагоджувальних робіт. Система включає технічне обслуговування платформи, каналів зв’язку та вузлів відеоспостереження, що гарантує її ефективну роботу і здатність адаптуватися до потреб сучасної правоохоронної діяльності.
 
 
1.17 Розвиток цифрових навичок мешканців Львівщини
 
Цифрова компетентність може в широкому сенсі визначатися як упевнене, критичне та творче використання інформаційно-комунікаційних технологій для досягнення цілей, пов’язаних із роботою, працевлаштуванням, навчанням, дозвіллям, громадським життям. Її унікальність полягає у тому, що вона дає людям змогу отримувати інші компетентності (наприклад, швидко опановувати мову, бути соціально активнішими тощо). Цифрова грамотність (або цифрова компетентність) визнана ЄС однією з восьми ключових компетентностей для навчання протягом усього життя.
За результатами дослідження «Цифрова грамотність населення України», яке у 2021 році було проведено Програмою EGAP («Електронне урядування задля підзвітності влади та участі громади») для Міністерства цифрової трансформації України, 47,8% населення України володіли цифровими навичками нижче базового рівня, а 11,2% взагалі не мали таких навичок.
У 2023 році результати цього ж дослідження показали значне покращення. Частка людей із рівнем цифрових навичок нижче базового скоротилася до 40,4%, а частка людей, які взагалі не володіють цифровими навичками, зменшилася вдвічі — до 7,2%.
Особливо відзначаються зрушення у Львівській області. За цей період:
  • Частка людей з базовими навичками або вищими зросла до 93%, що вище середнього показника по країні;
  • Рівень навичок створення цифрового контенту зріс із 37,6% до 60%, що демонструє активізацію використання цифрових інструментів для професійної діяльності;
  • Інформаційні навички зросли до 91%, а комунікаційні — до 91%, що свідчить про розширення можливостей для взаємодії та пошуку інформації.
Ці зміни свідчать про позитивний вплив реалізованих освітніх і цифрових ініціатив на території регіону.
Для подальшого покращення цифрової грамотності мешканців Львівщини та нашої громади активно популяризується платформа Дія.Освіта, яка пропонує доступні й безкоштовні курси для розвитку цифрових навичок. Важливим елементом є також організація навчальних кампаній, що дозволяє людям отримувати знання безпосередньо у своїх населених пунктах. Крім того, налагоджена співпраця з навчальними закладами, щоб запровадити програми з цифрової грамотності для молоді. Також, окрема увага приділяється створенню цифрових хабів на базі бібліотек як осередків цифрової освіти, де мешканці можуть отримати доступ до сучасних технологій, онлайн-ресурсів і навчальних програм для розвитку цифрових навичок. Вони забезпечать можливість для саморозвитку, підвищення цифрової грамотності та інтеграції громадян у сучасний цифровий світ, водночас зберігаючи важливу роль бібліотек як центрів просвіти й комунікації.
 
Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма
 
Аналіз стану інформатизації та цифрового розвитку області виявив наступні проблеми, що потребують вирішення:
  • низький рівень впровадження цифрових інструментів для підтримки інклюзивності;
  • недостатній рівень оприлюднення та оновлення наборів даних на офіційних вебсайтах та на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних територіальними громадами;
  • низький рівень цифровізації внутрішніх процесів в органах місцевого самоврядування;
  • наявність морально та фізично застарілої комп’ютерної техніки;
  • відсутність комплексної інформаційної системи адміністрування місцевих податків і зборів для збільшення надходжень до бюджету громади;
  • низький рівень розвитку електронних архівів та регіональних дата-центрів, оцифрування реєстрів;
  • низький рівень кібербезпеки електронно-комунікаційних систем органів місцевого самоврядування;
  • недостатня підтримка для розвитку стартапів для підтримки інноваційних проєктів в регіоні;
  • низький рівень цифрової трансформації економіки регіону;
  • недостатній рівень цифрової грамотності різних категорій громадян, які проживають у регіоні, а також працівників публічної сфери.
Вирішення проблемних питань можливе лише шляхом реалізації комплексу взаємопов’язаних заходів та проєктів, спрямованих на реалізацію пріоритетних напрямів Програми інформатизації, узгоджених з міжнародними, національними та регіональними пріоритетами цифрового розвитку економіки та суспільства
 
2. МЕТА, ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ, ЗАВДАННЯ ТА ПРОЄКТИ/РОБОТИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ РЕГІОНУ
 
Метою Програми є покращення ефективності управління та підвищення рівня якості життя в області, підвищення рівня доступності цифрових сервісів і послуг для громадян, усунення людського фактору та корупційних ризиків в наданні публічних послуг та формування безпечного інформаційного середовища на базі сучасних цифрових технологій. Сприяння соціально-економічному розвитку регіону шляхом упровадження сучасних та перспективних інформаційних технологій в усі сфери життєдіяльності регіону, створення умов для модернізації інформаційної інфраструктури.
Головне завдання Програми – проведення цифровізації, інформатизації та цифрової трансформації в актуальних напрямках та сферах, які відповідають потребам Белзщини та соціально-економічному розвитку громади.
Пріоритетними напрямами, завданнями та проєктами/роботами Програми є:
Пріоритетний напрям 1. Організаційне та методичне забезпечення Програми
Завдання 1.1. Нормативно-правове забезпечення впровадження заходів Програми
1.1.1. Розробка нормативно-правових та організаційно-технічних документів з питань організації виконання Програми
1.1.2. Проведення заходів (онлайн/офлайн) для представників виконавчих органів місцевого самоврядування щодо впровадження новітніх інформаційних технологій, електронного урядування, відкритих даних, кібербезпеки, сфери надання адміністративних послуг тощо
Пріоритетний напрям 2. Розвиток цифрової інфраструктури громади
Завдання 2.1. Розбудова сучасної цифрової інфраструктури для забезпечення доступності послуг та стимулювання розвитку громади
2.1.1. Розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної інфраструктури (мережі) на всій території
2.1.2. Забезпечення покриття мережею Інтернет та організацію публічного доступу до Wi-Fi  на об’єктах соціальної інфраструктури та об’єктах, що надають публічні послуги на території громади
2.1.3. Співпраця з міжнародними організаціями, донорами, фондами розвитку тощо у сфері розвитку та покращення цифрової інфраструктури громади
Пріоритетний напрям 3. Інформатизація публічного управління в громаді
Завдання 3.1. Реконструкція, модернізація відділаних робочих місць та впровадження інформаційних систем та засобів для надання якісних та інклюзивних адміністративних послуг
3.1.1. Проведення  вебінарів, тренінгів, інтенсивів для підвищення якості надання адміністративних послу
3.1.5. Впровадження цифрових рішень для створення безбар’єрного простору
Завдання 3.2. Забезпечення надання публічних послуг в електронній/цифровій формі
3.2.1. Забезпечення розвитку надання  публічних послуг, запровадження сучасних форм їх надання
3.2.2. Запровадження на території громади нових національних та регіональних сервісів та послуг, які доступні через Єдиний державний вебпортал електронних послуг Дія чи в інших інформаційних системах
Завдання 3.3. Розвиток технологій  е-урядування в органах місцевого самоврядування
3.3.1. Впровадження та розвиток інструментів  електронної демократії та впровадження цифрових інструментів для підвищення прозорості  роботи
3.3.2. Супроводження, обслуговування, оновлення та розширення функціоналу системи електронного документообігу в органах  влади
3.3.3. Участь у спільних проєктах (програмах), спрямованих на розвиток е-урядування та цифрової трансформації, з українськими, міжнародними організаціями та фондами
3.3.4. Впровадження системи реєстрів територіальних громад з функціоналом по-господарського обліку та управління земельними ресурсами
Завдання 3.4. Розвиток та підтримка вебпорталів органів публічної влади 
3.4.1. Підтримка безперебійного функціонування та розвиток офіційного веб сайту громади, веб сайтів виконавчих органів
3.4.4. Впровадження штучного інтелекту та підтримка його безперебійного функціонування   для підвищення ефективності веб порталу, сервісів органів публічної влади
Завдання 3.5. Забезпечення сучасною ІТ-інфраструктурою для інформатизації публічного управління області
3.5.1. Придбання засобів інформатизації та програмного забезпечення для органів місцевого самоврядування та комунальних підприємств, закладів та установ громади
3.5.2. Здійснення закупівлі, забезпечення функціонування, супроводу та підтримки серверної та мережевої інфраструктури, відповідного програмного забезпечення в органах місцевого самоврядування та комунальних підприємствах, закладах та установах
Завдання 3.6. Забезпечення кібербезпеки, захисту інформації та цифрової компетентності у публічному управлінні
3.6.1. Підвищення кіберзахисту веб порталів органів публічної влади
3.6.2. Розвиток цифрових навичок публічних службовців громади, в тому числі щодо кібербезпеки та кібергігієни
3.6.3. Забезпечення технічного захисту інформації в інформаційно- телекомунікаційних системах та об’єктах інформаційної діяльності органів влади
Завдання 3.7. Впровадження інфраструктурних рішень для посилення кіберзахисту та забезпечення інформаційної безпеки в органах місцевого самоврядування
3.7.1. Забезпечення захисту даних, комунікацій і цифрових систем за допомогою сучасних технологій та методів кібербезпеки
3.7.2. Забезпечення централізованого моніторингу та реагування на кіберзагрози
Пріоритетний напрям 4. Підвищення рівня цифрової грамотності різних категорій громадян
Завдання 4.1. Розвиток цифрових навичок публічних службовців
4.1.1. Організація навчання та перепідготовки посадових осіб органів місцевого самоврядування у сфері цифрового розвитку, електронного урядування та електронної демократії
Завдання 4.2. Популяризація використання національної едьютейнмент платформи «Дія.Освіта»
4.2.1. Проведення інформаційних кампаній щодо популяризації національної едьютейнмент платформи «Дія.Освіта» серед працівників органів місцевого самоврядування для здобуття нових знань та підвищення рівня цифрової грамотності як інструменту самоосвіти
4.2.2. Проведення інформаційних кампаній щодо популяризації національної едьютейнмент платформи «Дія.Освіта» серед мешканців громади для здобуття нових знань та підвищення рівня цифрової грамотності
 
3. ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Місцева програма інформатизації формується як складова частина Національної  програми інформатизації України та Регіональної Програми «Цифрова Львівщина на 2025-2027роки»і спрямовується на раціональне використання науково-технічного та промислового потенціалу, матеріально-технічних і фінансових ресурсів для створення сучасної  інформаційної  інфраструктури в інтересах вирішення комплексу поточних та перспективних завдань розвитку громади.
Реалізація Програми здійснюватиметься із дотриманням таких основних принципів:
  • узгодженість пріоритетів інформатизації з основними напрямами програм соціально-економічного розвитку громади;
  • координація з розробленими і такими, що реалізуються, державними, міжгалузевими, галузевими програмами інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів і об’єктів робіт;
  • спадковість, поступовість і безперервність при реалізації завдань Програми на наступні роки;
  • випереджаючий розвиток нормативно-правової бази регулювання відносин учасників створення, розповсюдження і використання інформаційних продуктів і послуг;
  • створення організаційних і фінансових основ для реалізації завдань Програми інформатизації;
  • моніторинг та оцінювання виконання завдань;
  • перерозподіл та концентрація ресурсів на користь найбільш результативних напрямів інформатизації, цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.
Фінансування Програми здійснюється в межах асигнувань, передбачених міським бюджетом, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України. Обсяг коштів визначається щорічно в рішенні міської ради про міський бюджет Львівської області, згідно додатку 2 Програми.
 
3.1 Механізм виконання окремих завдань та проєктів/робіт інформатизації
 
Пріоритетний напрям 3. Інформатизація публічного управління в громаді
Завдання 3.1. Реконструкція, модернізація віддалених робочих місць та впровадження інформаційних систем та засобів для надання якісних та інклюзивних адміністративних послуг
Проєкт 3.1.1. Забезпечення реконструкції, модернізації мережі точок надання адміністративних послуг (далі – Проєкт 3.1.1.).
Проєкт 3.1.1. передбачає фінансування проєктів реконструкції, модернізації віддалених робочих місць та впровадження інформаційних систем та засобів для надання якісних та інклюзивних адміністративних послу.
Виконання заходу 3.1.1. передбачає скерування коштів бюджету за рішенням міської ради.
Завдання 3.3. Розвиток технологій  е-урядування в органах місцевого самоврядування
Проєкт 3.3.2. Супроводження, обслуговування, оновлення та розширення функціоналу системи електронного документообігу в органах публічної влади  (далі – Проєкт 3.3.2).
Проєкт 3.3.2 передбачає фінансування видатків з міського бюджету шляхом їх передачі у вигляді субвенції до обласного бюджету управлінню з питань цифрового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.
За вказані кошти будуть проведені закупівлі послуг з супроводження, обслуговування, оновлення та розширення функціоналу інформаційної системи «Система електронного документообігу та автоматизації бізнес-процесів “Megapolis.DocNet”» в територіальних громадах Львівської області.
Проєкт 3.3.4. Впровадження системи реєстрів територіальних громад Львівської області з функціоналом по-господарського обліку та управління земельними ресурсами (далі – Проєкт 3.3.4).
Проєкт 3.3.4  передбачає фінансування видатків з міського бюджету у вигляді субвенції до обласного бюджету в межах делегованих повноважень управлінню з питань цифрового розвитку Львівської обласної державної адміністрації.
В межах реалізації заходу буде проведена закупівля ліцензій програмного забезпечення/інформаційної системи, впровадження  та навчання персоналу.
 
4. ОРГАНІЗАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
 
Нагляд за формуванням і виконанням Програми, оцінку якості виконання завдань та проєктів/робіт інформатизації здійснює заступник голови з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації (CDTO) або соба, на яку покладено такі обов'язки, як керівник Програми.
Безпосередній контроль за виконанням заходів і завдань Програми здійснює відповідальний виконавець, а за цільовим та ефективним використанням коштів – головний розпорядник коштів.
 
5. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
 
Успішна реалізація завдань Програми сприятиме комплексному соціально-економічному розвитку громади та його ключових аспектів. Зокрема, це забезпечить громадянам і бізнесу доступ до якісних та зручних публічних послуг без корупційних ризиків, сприятиме розвитку прозорості та підзвітності громади, а також зміцненню інформаційно-телекомунікаційного середовища та цифрової інфраструктури. Формування безпечного інформаційного простору, підвищення цифрових навичок населення для ефективного використання Інтернету як у особистому, так і професійному житті, відкриває нові можливості для ведення власної справи. Водночас це забезпечить громадянам якісно новий рівень послуг у сферах освіти, культури, охорони здоров’я та транспортних перевезень та сприятиме інтеграції регіону в сучасне цифрове й інноваційне суспільство.
Очікувані результати виконання Програми:
  • проведено оцінку ефективності реалізації завдань Програми;
  • взято участь у мінімум 6 семінарах і тренінгах з впровадження новітніх ІТ- та цифрових технологій;
  • забезпечено широкосмуговий доступ до Інтернету в усіх населених пунктах громади;
  • підключено всі соціальні об’єкти до широкосмугового Інтернету та забезпечено вільний доступ до Wi-Fi для відвідувачів;
  • модернізовано та реконструйовано мінімум 3 віддалені робочі місця;
  • взято участь в мінімум 21 семінару/тренінгу для покращення якості надання адміністративних послуг;
  • постійно оновлено та розширення функціоналу системи е-документообігу;
  • впроваджено систему адміністрування місцевих податків і зборів;
  • забезпечено постійний розвиток і підтримку Місцевого порталу відкритих даних Львівщини;
  • забезпечено постійний розвиток і підтримку Порталу місцевої статистики Львівщини;
  • забезпечено постійний розвиток і підтримку офіційного веб сайту;
  • забезпечено 100% працівників сучасними засобами інформатизації;
  • модернізовано серверну, мережеву та програмну інфраструктуру а;
  • забезпечено кіберзахист веб порталів, сервісів та офіційного веб сайту;
  • організовано регулярні навчання з кіберзахисту та кібергігієни для працівників органів влади;
  • забезпечено технічний захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах;
  • впроваджено централізований моніторинг і реагування на кіберзагрози;
  • 100% посадових осіб пройшли курси підвищення кваліфікації з інформатизації та цифрового розвитку;
  • проведено мінімум 6 інформаційних кампаній з популяризації платформи «Дія.Освіта» серед працівників влади;
  • проведено мінімум 9 інформаційних кампаній з популяризації платформи «Дія.Освіта» серед жителів громади.
 
6. МОНІТОРИНГ ТА ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Моніторинг виконання Програми здійснюється шляхом збору та аналізу інформації на підставі звітів відповідальних за виконання заходів Програми.
Щорічно до 05 числа місяця, наступного за звітним періодом, відповідальні за виконання проєктів/робіт з інформатизації  Програми інформують керівника Програми про хід виконання завдань, проєктів, робіт з інформатизації.
Перелік завдань, проєктів/робіт з інформатизації Програми, формується за формою згідно з додатком 3, з урахуванням пріоритетних напрямів інформатизації регіону.
Оцінка результативності виконання Програми проводиться за напрямами:
  • стан впровадження проєктів інформатизації (дотримання термінів та повноти виконання робіт);
  • заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми;
  • результативність виконання завдань, проєктів/робіт з інформатизації;
  • досягнення цільових значень індикаторів виконання Програми згідно з переліком індикаторів виконання регіональної програми, завдань, проєктів/робіт з інформатизації, визначених у додатку 4.
Щорічно до 31 січня року, що настає за звітним, відповідальні за виконання заходів Програми інформують керівника Програми про результати виконання заходів Програми у звітному році за пріоритетними напрямами та досягнення цільових значень індикаторів виконання Програми.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
 Рішення сесії Белзької міської ради
Львівської області
 від 20 лютого 2025 року №______
     Додаток 1
до Місцевої програми  інформатизації
«Цифрова Белзщина» на 2025 – 2027 роки
 
ПАСПОРТ
Місцевої програми  інформатизації
«Цифрова Белзщина»
на 2025 – 2027 роки
  1. Ініціатор розроблення програми - Белзька міська рада Львівської області
  2. Розробник програми - Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області, Фінансовий відділ виконавчого комітету Белзької міської ради Львівської області
  3. Співрозробники програми - депутати міської ради
  4. Відповідальний виконавець програми - Фінансовий відділ виконавчого комітету Белзької міської ради Львівської області, Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області
  5. Учасники програми: 
  6. Термін реалізації програми 2025-2027 р.р.
 
  1. Етапи виконання програми                
        (для довгострокових програм)
  1. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми,  грн, всього – 30 000
у тому числі:
  1. Коштів місцевого бюджету –30 000грн.
  2. Коштів інших джерел (вказати)
Державний бюджет __________грн
Обласний бюджет -   грн.
Головний розпорядник коштів                
Фінансовий відділ виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області
Начальник відділу                                                                   Віра КІСІЛЕВИЧ
       
        Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області
Міський голова                                                                         Оксана БЕРЕЗА
 
Відповідальні виконавці Програми        
Фінансовий відділ виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області
Начальник відділу                                                                   Віра КІСІЛЕВИЧ
       
Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області
          Міський голова                                                                         Оксана БЕРЕЗА
 
                                                                
                
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
 Рішення сесії Белзької міської ради
Львівської області
 від 20 лютого 2025 року №______
     Додаток 2
до Місцевої програми  інформатизації
«Цифрова Белзщина» на 2025 – 2027 роки
 
Ресурсне забезпечення
Місцевої програми  інформатизації
«Цифрова Белзщина»
на 2025 – 2027 роки
 
                                                                                                                                                                                                  грн.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми 2025 рік   20 __ рік Усього витрат на виконання програми
Усього, у тому числі 30 000     30 000
місцевий бюджет 30 000     30 000
кошти інших джерел*          
обласний бюджет        
державний бюджет          
         Головний розпорядник коштів           
Фінансовий відділ виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області
Начальник відділу                                                                                                                    Віра КІСІЛЕВИЧ
         Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області
         Міський голова                                                                                                                            Оксана БЕРЕЗА
      Відповідальні виконавці Програми      
Фінансовий відділ виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області
Начальник відділу                                                                                                                   Віра КІСІЛЕВИЧ
Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області
          Міський голова                                                                                                                               Оксана БЕРЕЗА
 
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
 Рішення сесії Белзької міської ради
Львівської області
 від 20 лютого 2025 року №______
     Додаток 3
до Місцевої програми  інформатизації
«Цифрова Белзщина» на 2025 – 2027 роки
Перелік завдань, заходів та показників місцевої цільової програми
Місцевої програми  інформатизації
«Цифрова Белзщина»
на 2022 – 2024 роки
№ з/п Назва
завдання
Перелік
заходів
Виконавець
заходу
Фінансування Очікуваний результат  
джерела обсяги,
грн.
 
                                                                              2025 рік
1
 
Завдання 1 Супроводження, обслуговування, оновлення та розширення функціоналу системи електронного документообігу в органах публічної влади Захід 1
Супроводження, обслуговування, оновлення та розширення функціоналу системи електронного документообігу в органах публічної влади на умовах співфінансування
Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області, Фінансовий відділ виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області
кошти місцевого бюджету, інші джерела, не заборонені законодавством 30 000 Супроводження, обслуговування, оновлення та розширення функціоналу системи електронного документообігу в органах публічної влади  
Головний розпорядник коштів         
Фінансовий відділ виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області
Начальник відділу                                                                                                                    Віра КІСІЛЕВИЧ
                 Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області
         Міський голова                                                                                                                            Оксана БЕРЕЗА
      Відповідальні виконавці Програми
   Фінансовий відділ виконавчого комітету
Белзької міської ради Львівської області
Начальник відділу                                                                                                                      Віра КІСІЛЕВИЧ
Виконавчий комітет Белзької міської ради Львівської області
          Міський голова                                                                                                                               Оксана БЕРЕЗА