ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач: | |
Статус: | Прийнятий в цілому |
---|---|
Дата: | 15.04.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 582
Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026 роки

БЕЛЗЬКА МІСЬКА РАДА
ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
чергова сесія VІII скликання
Р І Ш Е Н Н Я
Від 15 квітня 2025 року м.Белз проєкт
Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026 роки
Відповідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та враховуючи рекомендації постійних профільних депутатських комісій, Белзька міська рада Львівської області,-
ВИРІШИЛА :
1. Затвердити Програму економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026 роки, що додається.
2. Структурним підрозділам Белзької міської ради Львівської області спільно з підприємствами, організаціями та установами міської територіальної громади забезпечити виконання завдань Програми економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026 роки.
3. Контроль за виконанням рішення покласти постійну комісію з питань фінансів та планування бюджету.
Міський голова Оксана БЕРЕЗА
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням сесії
Белзької міської ради
Львівської області
№ від 15.04.2025 року
ПРОГРАМА
економічного і соціального розвитку
Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026роки
м. Белз
ЗМІСТ
Паспорт програми економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026роки | ||
Вступ | 7 | |
І. | Аналітична частина | 8 |
1. | Географічне розташування | 8 |
2. | Промисловість | 8 |
3. | Підприємництво | 8 |
4. | Агропромисловий комплекс | 8 |
5. | Бюджетна політика | 9 |
6. | Соціальний захист населення | 10 |
7. | Освіта | 11 |
8. | Охорона здоров’я | 12 |
9. | Культура | 13 |
10. | Молодіжна політика і спорт | 13 |
11. | Демографічна ситуація | 14 |
12. | Земельні ресурси | 14 |
ІІ. | Цілі, пріоритети та основна мета економічного і соціального розвитку у 2025-2026 | 15 |
1. | Цілі та пріоритети | 15 |
2. | Основна мета розвитку громади | 15 |
ІІІ. | Основні завдання, заходи та очікувані результати | 16 |
1. | Розвиток реального сектора економіки | 16 |
1.1. | Енергоефективність та енергозбереження | 16 |
1.2. | Промисловий комплекс | 16 |
1.3. | Інвестиційна політика та зовнішньоекономічна діяльність | 16 |
1.4. | Містобудування та житлова політика | 17 |
1.4.1. | Містобудування | 17 |
1.4.2. | Розвиток будівельної галузі | 17 |
1.5. | Житлово-комунальне господарство | 17 |
1.6. | Регуляторна політика та розвиток підприємства | 18 |
2. | Бюджетна та податкова політика | 19 |
2.1. | Бюджетна політика | 19 |
2.2. | Податкова політика | 19 |
3. | Підвищення стандартів життя | 20 |
3.1. | Соціальна сфера | 20 |
3.1.1. | Доходи населення та заробітна плата | 20 |
3.1.2. | Споживчий ринок | 21 |
3.1.3 | Соціальний захист | 21 |
3.2. | Гуманітарна сфера | 23 |
3.2.1. | Охорона здоров’я | 23 |
3.2.2. | Освіта | 23 |
3.2.3. | Культура | 24 |
3.2.4. | Туризм | 25 |
3.2.5. | Фізична культура та спорт | 25 |
3.2.6. | Охорона навколишнього природного середовища | 26 |
4. | Заходи щодо забезпечення виконання завдань Белзької міської територіальної громади у 2025-2026 роках | 27 |
ПАСПОРТ
Програми економічного і соціального розвитку
Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026 роки
Назва Програми | Програма економічного і соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026роки |
Підстави для розробки Програми |
|
Оприлюднення проєкту Програми | на офіційному веб сайті міської ради |
Дата затвердження Програми | |
Замовник Програми | Белзька міська рада Львівської області |
Розробник Програми | Структурні підрозділи Белзької міської ради Львівської області |
Відповідальні за виконання прог-рамних заходів (головні виконавці) | Структурні підрозділи Белзької міської ради Львівської області |
Основні цілі Програми | Створення комфортних умов проживання в Белзькій міській раді Львівської області. Зростання добробуту громади через розвиток бізнесу, залучення інвестицій, створення робочих місць. Всебічний розвиток громади через культурний розвиток, освіту, фізичну культуру і спорт, участь громадян в управлінні. Виховання місцевого патріотизму. Оптимізація екологічного стану довкілля і забезпечення екологічної безпеки населення. |
Основні завдання Програми | - оптимізація інфраструктури; - утримання в належному стані об’єктів благоустрою, удосконалення роботи комунальних служб та підвищення якості комунальних послуг; - впровадження елементів електронного врядування в процеси управління громадою та надання послуг населенню; - впровадження енергоефективних проектів та заходів; - підвищення рівня якості освіти, медичного обслуговування; - створення умов для соціальної адаптації людей з особливими потребами, соціальної підтримки учасників бойових дій та членів родин загиблих військовослужбовців в АТО тощо; - здійснення заходів з оптимізації екологічного стану довкілля і забезпечення екологічної безпеки населення. |
Розділи Програми |
|
Строки реалізації Програми | 2025-2026роки |
Основні джерела фінансування заходів Програми |
|
Обсяг коштів бюджету міської територіальної громади | 2025-2026 роки – згідно з кошторисними призначеннями |
Система організації контролю за виконанням Програми |
|
ВСТУП
Програма економічного та соціального розвитку Белзької міської ради Львівської області на 2025-2026 роки (далі – Програма) розроблена структурними підрозділами Белзької міської ради Львівської області на основі аналізу розвитку Белзької міської територіальної громади, виходячи із загальної соціально економічної та культурної ситуації з урахуванням можливостей та місцевих ресурсів, відповідно до пріоритетних напрямків розвитку територіальної громади.
Програма розроблена на основі законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про державні цільові програми», Постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 року № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету», цільових міських програм розвитку, рішення Львівської обласної ради від 24.12.2019р. №948 «Про затвердження Стратегії розвитку Львівської області на період 2021-2027 років», рішення Белзької міської ради від 25.02.2022р. № 542 «Про затвердження Стратегії розвитку Белзької територіальної громади на період до 2027 року»
У період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 №64, розроблення та затвердження програм економічного і соціального розвитку областей, районів, міст на наступний рік здійснювалося відповідно до положень чинного законодавства, зокрема, законів України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII(зі змінами), «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України» від 15.03.2022 №2134-ІХ, постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2022 №252 «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» (щодо особливостей формування та виконання місцевих бюджетів, затвердження/внесення змін до місцевих (цільових) програм).
Головною метою Програми є створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів, та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади, доступності широкого спектра соціальних послуг та зростання добробуту.
Програма ґрунтується на аналізі розвитку економіки населених пунктів, що увійшли до Белзької міської територіальної громади, поточної економічної ситуації, актуальних проблем економічного та соціального розвитку, пріоритетів, а також припущеннях, що враховують вплив зовнішніх та внутрішніх чинників і ризиків, та визначає оперативні цілі і заходи економічної та соціальної політики міської ради, критерії ефективності її реалізації.
Відповідно до оцінки тенденцій економічного і соціального розвитку територіальної громади та наявних проблем, у Програмі визначено цілі, завдання соціальної та економічної політики на 2025-2026 роки.
Головні завдання Програми розвитку територіальної громади:
– аналіз теперішнього стану;
– виявлення головних проблем та стратегічних цілей розвитку;
– визначення першочергових завдань;
– обґрунтування шляхів досягнення.
У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни та доповнення до Програми затверджуються Белзькою міською радою Львівської області.
І. Аналітична частина
- Географічне розташування
Белзька міська територіальна громада утворена відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. № 718-р, в рамках адміністративно-територіальної реформи, з адміністративним центром м. Белз. Входить до складу Львівської області та Шептицького району.
Площа територіальної громади: 464,50 км2 .

Територія громади розташована у північно-західній частині Львівської області і знаходиться на відстані 73 км від обласного центру м.Львів, за 19 км від районного центру м.Шептицький, за 36 км до пункту перетину українсько-польського кордону Угринів — Долгобичув, до пункту пропуску Рава-Руська — Гребенне за 43 км. м. Белз – адміністративний центр громади, розташоване на річках Солокії та Річиці (Жечиці) – притоках Західного Бугу, що належать до басейну Балтійського моря, за 3 км від українсько-польського кордону.
Є декілька версій походження назви міста. Згідно з найпоширенішою версією, давньослов'янське слово «белз», або «бевз», означало болотисту, вологу місцевість. Це ж слово на бойківському діалекті означає «непрохідна, важкопрохідна, болотиста місцевість». Є також версія про кельтське походження назви: у кельтських мовах слово «белз» або «пелз» означало воду, потік. Цей варіант з’явився на початку 20 століття у зв’язку з численними знахідками кельтської латенської археологічної культури на території Прикарпаття.
Інша гіпотеза пов’язує назву міста з давньоруським словом «бълизь» (біле місце, поляна серед темного лісу). Усі ці версії є доволі правдоподібними та відображають природні умови, в яких розташований Белз.
Белз – одне з найстаріших міст не лише України, а й усієї Східної Європи. У часи розквіту Київської Русі це місто було її західним форпостом. Між XI і XVII століттями Белз був одним з найбільших міст Галицької Русі, важливим політичним центром з розвиненою торгівлею і ремеслами.
Перша письмова згадка про Белз міститься у «Повісті врем’яних літ», де про 1030 рік говориться, що місто було відвойоване князем Ярославом Мудрим від поляків. На той час Белз вже був великим містом, столицею Белзького князівства, згодом – центром воєводства у складі Першої Речі Посполитої. Торгові шляхи з міста вели до Краковa, Галича, Києва, а також до країн Балтії[1]. З трьох боків його захищав вал, а з південного – крутий схил. Белз, разом з укріпленим пригородом був типовим оборонним містом.
Тисячолітня історія міста та навколишніх територій сповнена численими битвами та навалами, про це свідчать герб та прапор міста.
![]() |
|||
![]() |
|||
Герб та прапор Белза
Белзька міська територіальна громада межує на півночі Сокальською, на південному заході з Рава-Руською, на півдні з Великомостівською, на сході з Шептицькою міськими територіальними громадами Львівської області.
Місцеве самоврядування Белзької громади здійснюється Белзькою міською радою в складі голови ради та 26 депутатів, а також структурними підрозділами виконавчого комітету. У громаді утворено 8 старостинських округів та призначені 8 старост, які виконують низку базових адміністративних функцій та представляють інтереси населення округу.
У громаді наявні промислові запаси вугілля, провадить діяльність вуглевидобувне підприємство ВП «Шахта «Степова» ДП «Львіввугілля», що реалізує вугілля як паливо для теплоелектростанцій.
Белзька громада – культурний центр Шептицького району, має тисячолітню історію та найбільшу кількість історичних пам’яток в районі.
- Промисловість
9 серпня 2018 року було підписано Меморандум щодо реалізації проєкту «Створення в Україні високотехнологічного комплексу виробництва синтетичного моторного палива» між Львівською обласною державною адміністрацією, Львівською обласною радою, ПП «Енергія природи – водень» та компанією «Гальф Петролиум Лимитед Ко» (Катар). Це проєкт, що передбачає будівництво шахти «Тяглівська» та комбінату з газифікації вугілля на території Белзької громади. На даний час безпосередню реалізацію проєкту призупинив карантин. Такий проєкт – це інвестиції в місцеву економіку, розвиток регіону, створення робочих місць. Деревообробну промисловість (оброблення деревини та виготовлення меблів, виробів з деревини) представляють 12 фізичних осіб-підприємців.
Харчова промисловість - перероблення молока, виробництво масла та сиру – ФОП Барвінко Віталій Олександрович. Підприємець викупив у селі Домашів нежитлове приміщення господарського двору, зробив реконструкцію, закупив нове обладнання та здійснює виробництво різних видів сиру та масла (копчений сир, сулугуні, бринза). Жителі навколишніх сіл здають молоко підприємцю для переробки.
.
Підприємництво
Підприємництво Белзької громади представлене діяльністю фізичних осіб – підприємців (ФОП). Безумовними лідерами по кількості задіяних ФОП є сфера роздрібної торгівлі, а також діяльність із забезпечення стравами та напоями. Діяльність фізичних осіб - підприємців є важливою ланкою надання послуг і надходження товарів до споживача.
Станом на 1 січня 2025 року в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) у Белзькій міській територіальній громаді зареєстровано 230 юридичних осіб та 152 суб’єктів господарювання – фізичні особи-підприємці.
- Агропромисловий комплекс
ПП « Західний Буг», ПП « Гові», ТзОВ «Акріс-Захід», СФГ « Жужіль», ФГ «Воля» - підприємства, які обробляють найбільшу кількість земель на території Белзької громади..
Головним завданням Белзької громади, як громади з великим сільськогосподарським потенціалом, є розвиток і підтримка фермерства, сільського господарства, підвищення конкурентоспроможності аграрного бізнесу малих і середніх агровиробників, забезпечення ефективного використання земельних ресурсів, створення умов для економічного зростання шляхом сприяння залученню інвестицій, ефективне функціонування малого підприємництва та фермерства через диверсифікацію господарської діяльності в сільській місцевості (агровиробництво, зелений туризм, географічні зазначення, організація ланцюгів збуту фермерської продукції) розбудова туристичного потенціалу сільської місцевості.
Базовою річчю сьогодні для громади є проведення аудиту землі на постійній основі та проведена інвентаризація - тобто навести лад з землею. Другим завданням є допомога населенню, комунікація з сільськими жителями, спрямування селян на використання всіх можливостей, які сьогодні дає держава та область.
Велика частина сільськогосподарської продукції в Белзькій громаді виробляється великими фермерськими господарствами, натомість малі господарства не мають постійно діючих каналів реалізації сільськогосподарської продукції, наявної техніки для обробітку землі. Тому кому вдається виростити свою продукцію, реалізує її на місцевому ринку (раз в тиждень в м. Белз) чи в м. Шептицький. Дуже часто продукція внаслідок відсутності належного маркетингу взагалі залишається на полях або псується.
Традиційним засобом виживання дрібних виробників сільськогосподарської продукції є кооперація, яка надає вихід на цивілізовані ринки .
Але формування мережі сільськогосподарських кооперативів стримується через слабку матеріальну базу, відсутність кваліфікованих кадрів, недостатню обізнаність селян у перевагах кооперації та алгоритму створення та функціонування обслуговуючих кооперативів. Вирішення питання щодо збуту продукції виробниками сільськогосподарської продукції малих форм господарювання можливе лише за умови фінансової підтримки створення і розвитку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, як важливого чинника створення ланцюжків доданої вартості, покращення якості продукції і як наслідок підвищення їх конкурентоспроможності.
Крім того, використовуючи сучасні знання, застосовуючи сучасні технології, техніку можна перетворити сільське господарство на високоефективний сектор економіки. Дорогою до знань для селян є сільськогосподарське дорадництво. Беззаперечна також роль дорадництва у забезпеченні адаптації малого аграрного виробництва до санітарних і фітосанітарних вимог європейського законодавства, що зумовлено вступом України до СОТ та підписанням Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.
Сучасний стан економічного розвитку громади потребує пошуку нових форм господарювання в сільській місцевості. Однією з таких форм є мале підприємництво, зокрема сільський (зелений) туризм, оскільки воно максимально поєднує інтереси як виробників, так і споживачів продукції. Для цього Белзька громада має великий трудовий потенціал (за чисельністю населення Белзької громади більшість становить сільське населення, володіє високим туристично-рекреаційним потенціалом, за територіальним устроєм більшість сільських населених пунктів (22 села).
Сільський туризм в Белзькій територіальній громаді є відносно новим і перспективним напрямом підприємництва та розглядається як невід’ємна складова частина комплексного соціально-економічного розвитку сільської місцевості.
- Бюджетна політика
Бюджет міської ради на 2024 рік по доходах склав 149 317,20 тис. грн., з них загальний фонд –_144 429,68 тис. грн., спеціальний фонд – 4 887,52 тис. грн. Офіційні трансферти з державного та обласного бюджетів склали 47 242,18 тис. грн., загального фонду –_44 499,86 тис. грн. та спеціального фонду – 2 742,31 тис. грн. Доходи загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) склали 99 929,82 тис. грн. та спеціального фонду – 2 145,20 тис. грн. Структуру доходів місцевого бюджету громади зображено в таблиці.
Доходи бюджету Белзької територіальної громади на 2024 рік
Показники | Доходи бюджету (тис.грн.) |
Податок та збір на доходи фізичних осіб | 64 723,65 |
Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів | 1 334,11 |
Акцизний податок | 961,72 |
Податок на майно | 23 563,56 |
Єдиний податок | 9 001,51 |
Туристичний збір | 0,0 |
Податкові надходження разом | 99 584,56 |
Неподаткові надходження | 345,26 |
Всього доходів загального фонду без урахування трансфертів | 99 929,82 |
Екологічний податок | 33,37 |
Надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва | 0,0 |
Власні надходження бюджетних установ | 2 029,66 |
Кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності | 4,69 |
Всього доходів спеціального фонду без урахування трансфертів | 2 145,20 |
Загальний обсяг видатків міського бюджету за 2024р визначено в сумі
138 499,36 тис. грн., в т.ч. загального фонду – 127 351,54 тис. грн. та спеціального фонду 11 147,81 тис. грн.
Видатки на фінансування установ охорони здоров'я територіальної громади на оплату за енергоносіїв становлять 2 768,57 тис. грн. та на фінансування програм та заходів у сфері охорони здоров'я – 460,56 тис. грн.
Видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення становлять 5 126,78 тис. грн.
На організацію благоустрою населених пунктів територіальної громади передбачено видатки в сумі 3 717,20тис. грн.
Основною питомою вагою видатків місцевого бюджету є видатки на утримання закладів освіти та проведення заходів. Видатки становлять 91 761,78 тис. грн. або 72,05% від загального обсягу видатків загального фонду бюджету територіальної громади.
Видатки бюджету територіальної громади на утримання закладів культури та культурно-масові заходи в бюджеті становлять
4 629,39 тис. грн.
Під час виконання бюджету буде забезпечено бюджетну самостійність та фінансову незалежність місцевого бюджету, створення реального підґрунтя для виконання місцевими органами влади своїх повноважень в частині надання якісних суспільних послуг та ефективного функціонування бюджетної системи.
Для цього проводитимуться всі необхідні заходи організаційного, правового, інформаційного, аналітичного, матеріально-технічного забезпечення діяльності ради, виконавчих органів та депутатів.
- Соціальний захист населення
“Програма соціального захисту окремих категорій населення Белзької міської територіальної громади на 2025 рік” та “Програма компенсації пільгових перевезень окремих категорій населення громади в автомобільному транспорті Белзької міської територіальної громади на 2025 рік”.
В Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб по Белзькій громаді обліковується 1460 осіб(1237 сімей), з яких 385 - діти, 428- пенсіонери, 65 – особи з інвалідністю.
КУ «Центр надання соціальних послуг Белзької міської ради Львівської області» надає такі соціальні послуги: догляд вдома, натуральна допомога, консультування, інформування, соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у СЖО; соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти,
позбавлені батьківського піклування; екстрене (кризове) втручання.
У 2024 році надано 52020 послуги 404 одержувачам.
На забезпеченнядіяльності КУ «Центр надання соціальних послуг Белзької міської радиЛьвівської області» у 2024 році використано 3166,38 тис.грн, на 2025 рікпередбачено – 3392,26 тис.грн.
соціальна адаптація; соціальна інтеграція та реінтеграція; екстрене (кризове)
втручання; консультування; соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у
СЖО; соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти,
позбавлені батьківського піклування; представництво інтересів; посередництво;
соціальна профілактика; супровід під час інклюзивного навчання; догляд вдома; інформування.
У 2024 році надано 9691 послугу 1369 одержувачам. На забезпечення діяльності центру соціальних служб у 2024 році використано 4111,3 тис.грн;
У 2024 році було надано одноразову грошову допомогу членам родин загиблих
військових, учасникам бойових дій, особам, які здійснили поховання захисників України, а також громадянам, які зазнали різкого погіршення стану здоров’я або опинилися в екстремальних матеріальних ситуаціях. Окрему увагу приділено військовослужбовцям, які отримали поранення, контузії чи травми внаслідокбойових дій.
За кошти місцевого бюджету забезпечується компенсація особам, які надають
соціальні послуги з догляду за людьми похилого віку, особами з інвалідністю та
тими, хто не здатен до самообслуговування. Ці виплати здійснюються
відповідно до чинного законодавства України.
У сфері підтримки внутрішньо переміщених осіб (ВПО) Белзька міська рада реалізовувала постанови Кабінету Міністрів України, які передбачають компенсацію за житлово-комунальні послуги власникам житла, що прихистили ВПО. Приймались та опрацьовувались відповідні заяви від громадян, проводилась реєстрація новоприбулих осіб та видача довідок.
Мешканцям громади була надана допомога на реабілітацію осіб з інвалідністю внаслідок війни, родинам загиблих учасників АТО/ООС, на встановлення пам’ятних знаків, а також на медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС.
Також забезпечено виплату одноразової адресної допомоги ветеранам Української повстанської армії, вдовам політв’язнів та реабілітованим громадянам, відповідно до Закону України «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917–1991 років».
- Освіта
У центрі уваги – створення безпечного, інклюзивного та комфортного середовища для здобуття якісної освіти на всіх рівнях: від дошкільного до позашкільного. Особлива увага приділяється інтеграції принципів Нової української школи, розвитку індивідуальних здібностей дітей, забезпеченню рівного доступу до освітніх послуг та зміцненню матеріально-технічної бази закладів освіти.
Белзька міська рада вживає послідовних заходів для формування оптимальної моделі освітньої мережі, яка відповідає сучасним потребам громади, викликам воєнного часу та державним освітнім стандартам.
Основною передумовою стало постійне проведення аналізу ефективності роботи закладів освіти, демографічної ситуації, наповнюваності класів. На основі отриманих даних приймались управлінські рішення щодо підтримки, трансформації чи укрупнення навчальних закладів.
Пріоритетом залишається розвиток загальної середньої та дошкільної освіти, з урахуванням актуальних потреб населення. Окрема увага приділяється формуванню стійкої співпраці між Новою українською школою (НУШ) та закладами позашкільної освіти, де враховуються індивідуальні здібності дітей, дотримання принципів гендерної рівності, формування навичок компетентностей та критичного мислення.
Матеріально-технічна база закладів зміцнюється шляхом створення комфортного освітнього простору: проводиться технічне переоснащення, встановлення мультимедійного обладнання, забезпечення стабільного доступу до інтернету. Приділяється увага забезпеченню учнів безпечним транспортом доведення до навчальних закладів.
Загалом освітня мережа громади охоплює як заклади дошкільної, так і загальної середньої та позашкільної освіти. Було забезпечено функціонування закладів дошкільної освіти, зокрема й дошкільних груп при гімназіях та початкових школах, що дозволило максимально охопити дітей дошкільного віку. В громаді організовано трьохразове харчування дітей у закладах дошкільної освіти, відповідно до встановлених норм і рішень.
У позашкільній сфері діє мистецька школа та будинок дитячої та юнацької творчості. Учні мають змогу розвивати свої творчі здібності в оркестрово-фортепіанному, народно-духовому та образотворчому напрямах, а також у гуртках художньо-естетичного та гуманітарного профілю.
У 2024 році мережа закладів освіти становила:
Дошкільна освіта: 5 закладів дошкільної освіти, у них 11 дошкільних груп, 1 різновікова дошкільна група у початковій школі, 7 різновікових дошкільних груп у гімназіях, 19 груп, 296 вихованців. Середня наповнюваність груп – 15,5
Загальна середня освіта: 11 закладів загальної середньої освіти, що складає 94 класів, 1167 учнів, наповнюваність 12,4 учнів на клас
Позашкільна освіта: Белзька мистецька школа Оркестрово-фортепіанний і теоретичний відділ; Народно-духовий відділ; Клас образотворчого мистецтва,150 учнів. Белзький будинок дитячої та юнацької творчості 16 гуртків: 2 турисько-краєзнавчі, 14 художньо-естетичного напрямку 173 учні.
Системна робота Белзької міської ради у сфері освіти спрямована на створення якісного, безпечного та доступного освітнього середовища для кожної дитини громади. Проведення аналізу ефективності освітньої мережі, впровадження принципів Нової української школи, розширення можливостей для позашкільного розвитку, а також зміцнення матеріально-технічної бази закладів — усе це є свідченням відповідального підходу до формування освітньої політики в умовах сьогодення
- Охорона здоров’я
Система охорони здоров’я є однією з ключових складових соціальної інфраструктури Белзької міської територіальної громади. Забезпечення доступу до якісних та своєчасних медичних послуг є пріоритетом для Белзької міської ради, особливо в умовах воєнного часу та зростання потреб населення, включаючи внутрішньо переміщених осіб і пільгові категорії.
У громаді сформовано функціональну мережу закладів охорони здоров’я, яка охоплює як первинну, так і вторинну ланки медичної допомоги. До її складу входять амбулаторії, фельдшерсько-акушерські пункти, хоспісне відділення та пункт екстреної медичної допомоги.
Для підтримки діяльності медичних установ та підвищення рівня обслуговування жителів, Белзька міська рада ухвалила низку цільових програм, які забезпечують як матеріально-технічну базу закладів, так і доступність лікарських засобів для вразливих категорій населення.
Мережу закладів охорони здоров’я Белзької міської територіальної громади складають Відокремлений підрозділ Белзька районна лікарня КНП «Сокальська ЦРЛ» до складу якої входять 3 амбулаторії, 12 фельдшерсько-акушерних пунктів, хоспісне відділення в м.Угнів.
Найменування закладу | Основні параметри |
Відокремлений підрозділ Белзька районна лікарня КНП «Сокальська ЦРЛ» | Медичне обслуговування, яке надається лікарнею зорієнтоване в таких напрямках: 1. Первинна медична допомога 2. Вторинна медична допомога 3. Терапевтичне відділення 4. Лабораторні дослідження |
Хлівчанська АЗПСМ (входить до складу Белзької РЛ) | Первинна медико-санітарна допомога |
Угнівська АЗПСМ (входить до складу Белзької РЛ) | Первинна медико-санітарна допомога |
«Хоспіс» м. Угнів (входить до складу Белзької РЛ) | Надається паліативна допомога хворим і членам їхніх родин, організаційно-методична та консультативна допомога, надання первинної, загальної допомоги. |
Фельдшерсько-акушерські пункти в с.Глухів, с. Діброва, с.Муроване, с.Низи, с.Ванів, с. Домашів, с.Жужеляни, с.Карів, с.Корчів, с. Перемисловичі, с. Себечів, с. Стаївка | Пункти першої невідкладної медичної допомоги |
Пункт екстренної медичної допомоги"Белз" | Надання екстреної медичної допомоги людині у невідкладному стані безпосередньо на місці події та під час перевезення такої людини до закладу охорони здоров'я |
З метою поліпшення якості надання медичних послуг населенню, підвищення рівня надання первинної медичної допомоги Белзька міська рада затвердила на підтримку медичної галузі Програму підтримки та розвитку установ охорони здоров’я ВП Белзька районна лікарня КНП «Сокальська РЛ» на 2025 рік (рішення Белзької міської ради Львівської області № від грудня 2024 року), Програму забезпечення медикаментами та виробами медичного призначення пільгової категорії населення Белзької міської територіальної громади на 2025 рік (рішення Белзької міської ради Львівської області № від 23 грудня 2025 року).
- Культура
Культурна сфера є важливою складовою соціального та духовного розвитку Белзької міської територіальної громади. Попри виклики сьогодення, в громаді збережено та підтримується функціонування базової мережі закладів культури, які забезпечують доступ мешканців до освітніх, творчих і культурно-дозвіллєвих послуг.
На території громади діють комунальні заклади «Белзький центр культури і дозвілля» та «Белзька міська публічна бібліотека», діяльність яких охоплює широке коло населених пунктів через мережу народних домів, бібліотек-філій та бібліотечних пунктів. Також функціонує мистецький навчальний заклад, що сприяє розвитку творчого потенціалу молодого покоління.
Фінансова підтримка галузі культури передбачена місцевим бюджетом, що свідчить про відповідальне ставлення органів місцевого самоврядування до збереження культурної ідентичності громади та її подальшого творчого зростання. Особлива увага приділяється збереженню нематеріальної культурної спадщини, підтримці аматорських колективів, а також реалізації новітніх мистецьких ініціатив.
У Белзькій територіальній громаді повністю збережено базову мережу закладів культури. Станом на січень 2025 року функціонує:
КЗ «Белзький центр культури і дозвілля», якому підпорядковуються відокремленні структурні підрозділи 21 народний дім.
. КЗ «Белзька міська публічна бібліотека» яка включає 7 бібліотек-філій та 10 бібліотечних пунктів
У місцевому бюджеті на 2024 рік передбачено видатки по загальному фонду місцевого бюджету для забезпечення діяльності бібліотек в сумі 1 591 645 гривень, з них на заробітну плату з нарахуваннями на неї передбачено
1 532 678 гривень або 96.29 відсотка, обсяг видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв визначений в сумі 49 367 гривень.
На забезпечення діяльності КЗ «Белзький центр культури і дозвілля» передбачено по загальному фонду місцевого бюджету
3 037 752гривень. Із загальної суми видатків 2 780 439 гривень, або 91,52 відсотків планується спрямувати на заробітну плату з нарахуваннями працівникам народних домів, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв передбачено 231 358гривень.
При клубних установах активно працюють клубні формування, з них _2__ колективів, які носять почесне звання «народний»:__12__ вокальних ансамблів, __4_ фольклорні колективи, _3__ ансамбль танцю, __8 драматичний колектив.
Кращі колективи громади беруть участь у обласних, всеукраїнських, міжнародних фестивалях, конкурсах, святах.
Пріоритетним для працівників культури у 2025-2026 роках є формування іміджу територіальної громади як центру збереження автентичного мистецтва та розвитку сучасного мистецтва, підтримка творчих ініціатив, сприяння щодо реалізації талантів, мистецьких ідей, задумів, збереження нематеріальної культурної спадщини.
Діють такі програми з підтримки розвитку культури, як:
- Програма «Будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів комунального та соціального призначення територіальної громади Белзької міської ради
Участь у різноманітних конкурсах, проектах, грантах протягом 2025 - 2027 рр., які передбачають залучення коштів до поповнення місцевого бюджету, надають конкурсну державну фінансову підтримку ініціативам у сфері культури та креативних індустрій, а також сприяє збереженню культурної спадщини та розвитку української культури в контексті актуальних світових тенденцій
10. Молодіжна політика та спорт
Розвиток фізичної культури та спорту є важливим напрямком соціальної політики Белзької міської територіальної громади, адже здоровий спосіб життя, фізична активність і залучення мешканців до спортивних заходів сприяють підвищенню якості життя та згуртованості громади.
Практична реалізація фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи забезпечується спільними зусиллями працівників спортивної галузі, педагогів та закладів освіти.
На території громади створена належна спортивна інфраструктура, яка охоплює стадіони, спортивні зали, майданчики для командних видів спорту та тренажерні комплекси, що надають мешканцям різного віку можливість активно займатися спортом у позашкільний та позаробочий час.
Практичну роботу зі здійснення фізкультурно-масової та спортивної роботи організовують працівники спортивної галузі, викладачі навчальних закладів.
До послуг населення при школах територіальної громади: один стадіон у м. Белз, 5 баскетбольних майданчиків, 7 волейбольних майданчиків, 8 спортивних залів, 7 футбольних поля, 1 майданчик зі штучним покриттям, 4 тренажерних майданчика.
11. Демографічна ситуація
Станом на 01 січня 2025 року чисельність наявного населення Белзької міської територіальної громади, за попередньою оцінкою, становила _14187__ тис. осіб в тому числі у м. Белз – 2135 тис., у старостинських округах:
Склад старостинського округу (населені пункти, що увійшли до складу старостинського округу)*** |
Чисельність населення |
Мурованський (с.Муроване, с.Себечів, с.Вербове) | 1 938 |
Жужелянський (с.Жужеляни, с.Цеблів, с.Перемисловичі, с.Заболоття) | 1 710 |
Ванівський (с.Ванів, с.Глухів, с.Низи) | 2 012 |
Корчівський (с.Корчів, с.Стаївка) | 755 |
Домашівський (с.Домашів, с.Діброва, с.Острівок, с.Воронів) | 1 465 |
Хлівчанський (с.Хлівчани, с.Тяглів) | 2 133 |
Карівський (с.Карів, с.Михайлівка, с.Піддубне) | 1 170 |
Угнівський (м.Угнів, с.Заставне) | 869 |
- Земельні ресурси
Чорноземи та сірі опідзолені ґрунти трапляються па підвищених ділянках рельєфу є найбільш родючими і зайняті здебільшого під ріллю. Незважаючи на досить високу природну родючість, ці ґрунти потребують удобрення. На щільних карбонатних породах утворилися чорноземи мало-гумусні і чорноземно-лучні ґрунти. Вони утворилися на продуктах вивітрювання крейдяних порід і багаті на кальцій. Кількість гумусу в них відносно невелика – 3,5-4,2 %. Чорноземно-лучні ґрунти утворилися під трав'яною рослинністю в умовах неглибокого залягання підґрунтових вод. Мають добру структуру і високу родючість. Вміст гумусу – 5-6 %.
Дерново-підзолисті ґрунти характеризуються найменшою родючістю. Це здебільшого ґрунти, що утворилися на пісках, глинисто-піщаних породах. Наявність у ґрунтовій породі піску обумовлює велику водопроникність цих ґрунтів і рослинам, незважаючи на велику кількість опадів у місцях, де підґрунтові води залягають на глибині понад 2,5 м, не вистачає вологи. Якщо ж підґрунтові води залягають на незначній глибині, не більше 1 м, то рослини отримують надмірну вологу.
Слабопідзолисті ґрунти бідні на поживні речовини, менш розорені і на них передусім ростуть соснові ліси. Ці ґрунти мають незначну кількість гумусу (0,2–0,5 %), тому вони бідні на азот, а вміст фосфатів також недостатній.
Болотяні ґрунти утворилися під болотяною рослинністю в умовах надмірного зволоження. Верхній шар болотяних ґрунтів містить велику кількість органічних речовин (5–3 %). Товщина шару торфу може становити 0,5–5 м і більше. Болотяні ґрунти бідні на фосфор і калій, але багаті на азот, мають підвищену кислотність.
Загальна площа земель Белзької територіальної громади становить 46 602,91 га. У таблиці 2.1.1 наведена інформація щодо видів та кількості земель громади.
Види земель | Площа |
Сільськогосподарські угіддя | 29108,2861га |
У тому числі | |
Сіножаті | 8417,5895 га |
Пасовища | 5512,1791 га |
Рілля | 15055,0575 |
Багаторічні насадження | 123,46 га |
Житловий фонд | 403,4289 га |
Лісогосподарські землі | 12871,9848 га |
Промислові | 135,3654 га |
Водний фонд | 1159,3399 га |
Інші | 2924,5049 га |
Всього | 46602,91 |
Орні землі сільськогосподарських угідь належать до земель середньої та високої якості. Даючи господарську оцінку основним ґрунтам Белзької громади, зазначимо, що вони родючі і придатні для вирощування багатьох сільськогосподарських культур (пшениця, ячмінь, цукрові буряки, льон, кукурудза, капуста, огірки, помідори, морква, цибуля). Для того, щоб отримати високі сталі врожаї, необхідно провести цілу низку заходів, пов'язаних з піднесенням культури землеробства, а саме: вапнування ґрунтів, яке знижує їхню кислотність, що є надмірною, періодичне угноєння їх торф’яно-гнійними компостами. Серед комплексних заходів вирішальне значення має удобрення достатньою кількістю органічних і мінеральних добрив.
ІІ. Цілі, пріоритети та основна мета економічного
і соціального розвитку у 2025-2026 роках
- Цілі та пріоритети
Розроблення Програми економічного і соціального розвитку територіальної громади сприяє створенню умов для динамічного, збалансованого розвитку Белзької міської територіальної громади, забезпеченню соціальної та економічної єдності, створенню необхідних умов для планомірного і послідовного наближення рівня життя мешканців громади до європейських стандартів за рахунок збалансованого використання внутрішнього і зовнішнього потенціалу та збереження духовних і культурних традицій.
Економічне зростання Белзької міської територіальної громади є інструментом перетворення його територій у край, де людям комфортно та безпечно жити і працювати, де для жителів громади створено умови для самореалізації та збереження довкілля є природною потребою людини.
- Основна мета розвитку громади
Залучення інвестицій, створення привабливого інвестиційного клімату, надання можливостей для розвитку бізнесу в громаді. Привабливість регіону щодо розташування прямих інвестицій і визначає його конкурентоспроможність, яка залежить від цілого ряду факторів сприятливості ділового та підприємницького клімату.
Створення нових робочих місць залишається пріоритетним. Завдання місцевої влади створення сприятливих умов для громадян, які мріють про свій малий та середній бізнес. Саме даний сегмент здатен створити і нові робочі місця (а це додаткові відрахування до бюджету), і своєю діяльністю покращити стан економіки.
Проблемою для багатьох є реєстрація підприємств. Якщо структура зареєстрована, до прикладу, в іншому районі чи області, то і податки прямують туди. Тож завданням є максимальна перереєстрація відповідних суб'єктів господарювання за місцем їх перебування шляхом створення дочірніх підприємств чи нових утворень.
Пріоритетним є покращення благоустрою населених пунктів територіальної громади.
ІІІ. Основні завдання, заходи та очікувані результати
- Розвиток реального сектору економіки
1.1. Енергоефективність та енергозбереження
Головні цілі:
- сприяння надійному та ефективному функціонуванню енергетичної системи для забезпечення споживачів територіальної громади електроенергією;
- активізація заходів з енергоефективності у бюджетних установах та в господарському комплексі територіальної громади.
- виконання заходів енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів бюджетними установами на 2025-2026 роки;
- виконання заходів з енергоефективності технологічного характеру в бюджетній сфері.
- Реалізація проєкту щодо впровадження на території громади проєктів з розвитку альтернативної енергетики
- Проведення термомодернізації та енергоефективних заходів в тому числі заміни системи опалення (пічної) на енергоефективну в закладах освіти
- Реконструкція, ремонт мереж вуличного освітлення в населених пунктах громади із застосуванням енергоефективних технологій
Очікувані результати:
- зниження питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів на виробництво основних видів продукції і послуг;
1.2. Промисловий комплекс
Головні цілі:
- проведення ефективної політики енергозбереження, підвищення технологічного рівня та конкурентоспроможності промисловості.
- покращення економічного розвитку громади та збільшення надходжень до її бюджету шляхом підвищення ефективності використання наявного потенціалу громади
Основні завдання та заходи:
- покращення інноваційної діяльності, освоєння конкурентоспроможних видів продукції, розширення асортименту та збільшення виробництва товарів;
- залучення інвестиційних коштів з використанням вільних виробничих площ на підприємствах територіальної громади з метою збільшення обсягів виробництва, впровадження інвестиційних проектів.
-створення широкої пропозиції ділянок промислового призначення на території громади
-сприяння будівництву об’єктів з виробництва альтернативної сонячної енергії та ВЕС
-розвиток промислової інфраструктури
-консалтингова підтримка потенційних інвесторів та маркетинговий супровід конкретних інвестиційних пропозицій (проєктів)
-спрощення регуляторного середовища ведення бізнесу та отримання ним адміністративних послуг
-налагодження платформи співпраці бізнесу та закладів профтехосвіти у сфері надання освітніх послуг з метою набуття конкурентоспроможних навичок та знань, що високо затребувані роботодавцями
Очікувані результати:
- збільшення обсягів реалізації готової продукції;
- збільшення питомої ваги інноваційної продукції.
- збільшення зайнятості населення.
- зростання обсягу податків та зборів до бюджету.
1.3. Інвестиційна політика та зовнішньоекономічна діяльність
Головні цілі:
- поліпшення сприятливого інвестиційного клімату у територіальній громаді, подальше нарощування обсягів залучення інвестицій в економіку територіальної громади.
- участь у заходах з питань залучення інвестицій та для налагодження нових зв’язків з інвесторами (форуми, ярмарки, виставкові заходи, конференції, робочі наради, семінари, круглі столи, бізнес-зустрічі тощо);
- передбачення інвестиційно-привабливих ділянок у генеральних планах населених пунктів територіальної громади з метою їх презентації потенційним інвесторам;
- сприяння реалізації інвестиційних проектів;
-використання системи візуальної ідентифікації (фірмового стилю) громади та з використанням оцифровки об’єктів (нанeсeння на мапу google) в інвестиційному паспорті громади
-створення, постійне оновлення та розміщення на сайті реєстру вільного комунального майна та землі для оренди чи продажу
-створення та промоція демонстраційних матеріалів з питань залучення інвестицій
Очікувані результати:
- створення сприятливого інвестиційного клімату
- ефективне управління ресурсами громади.
- зростання інвестицій в економіку громади
1.4. Містобудування та житлова політика
1.4.1 Містобудування
Основні завдання та заходи:
• виготовлення містобудівної документації для населених пунктів Белзької територіальної громади, зокрема розроблення детальних планів територій та генеральних планів;
• розроблення та актуалізація містобудівної документації, а саме:
• розроблення Комплексного плану просторового розвитку території Белзької територіальної громади;
• розроблення та актуалізація генеральних планів населених пунктів громади;
• розроблення детальних планів територій.
1.4.2 Розвиток будівельної галузі
Основні завдання та заходи:
- сприяння збільшенню введення в експлуатацію об’єктів житлового та соціально-культурного призначення.
1.5. Житлово-комунальне господарство, житлова політика
Основні завдання та заходи:
- сприяння у покращенні благоустрою території громади;
- сприяння у будівництві системи водовідведення, очисних споруд в м. Белз
- проведення ремонту пішохідних зон.
- покращення якості дорожньої мережі комунальної форми власності (поточний, капітальний ремонт)
- придбання комунальної техніки
- облаштування придорожньої інфраструктури (дорожні знаки, розумні зупинки, освітлення, сміттєзбірники тощо) відповідно до вимог міжнародних норм та стандартів
- організація стабільного транспортного сполучення між адміністративним центром громади та селами громади
- забезпечення підтримки суб’єктів господарювання у запровадженні автобусних маршрутів між населеними пунктами громади
- забезпечення перевезення громадян пільгових категорій на пільгових умовах.
- облаштування камер відеоспостереження в громадських місцях, на прикордонних дорогах громади
- облаштування пішохідної інфраструктури у населених пунктах
Очікувані результати:
- покращення умов проживання мешканців міської територіальної громади;
- покращення якості дорожньої мережі комунальної форми власності та придорожньої інфраструктури;
- відновлення та впровадження маршрутних перевезень відповідно до потреб населення громади;
- зростання рівня безпеки в громаді;
1.6. Регуляторна політика та розвиток підприємництва
Основні завдання та заходи:
- забезпечення дотримання норм законодавства щодо регуляторної політики, здійснення регулювання діяльності з реалізації регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
- забезпечення якісної роботи системи дозвільно-погоджувальних процедур для бізнесу, у тому числі для підприємців, діяльність яких має сезонний характер;
- забезпечення покращення умов розвитку бізнес-клімату міської територіальної громади;
- сприяння бізнесу, залучення суб’єктів малого та середнього підприємництва до участі у виставково-ярмаркових заходах, акціях, тематичних фестивалях тощо, які відбуватимуться як на території міської територіальної громади, так і за її межами.
-виділення кваліфікованих кадрових одиниць з штату міської ради для постійної комунікації та надання консалтингової допомоги бізнесу і незайнятому населенню з питань започаткування та ведення підприємницької діяльності
-запровадження механізмів фінансової підтримки підприємництва через організацію конкурсів бізнес-планів для підприємців та осіб, які бажають започаткувати власну справу
-створення умов для будівництва ринків у м. Белз та м. Угнів з забезпеченням пільгових місць для розміщення сільськогосподарської продукції
-створення локацій на центральних площах населених пунктів для розміщення малих архітектурних форм з продажу сувенірної та іншої продукції, а також проведення ярмаркових заходів
-залучення до процесів підтримки малого і середнього бізнесу міжнародних, всеукраїнських та регіональних інституцій підтримки підприємництва – центрів підтримки бізнесу, бізнес-інкубаторів, агенцій реґіонального розвитку, інформаційно-консультаційних та інших інституцій
- стимулювання підприємницької активності жителів
Очікувані результати:
- покращення інформаційного та консультаційного забезпечення малого й середнього бізнесу, підвищення рівня правової та економічної грамотності;
- збільшення загальної кількості працюючих в економіці територіальної громади, створення додаткових робочих місць;
- збільшення податкових надходжень від діяльності суб’єктів малого й середнього бізнесу;
- підвищення соціальної відповідальності малого й середнього бізнесу, створення ефективної, прозорої взаємодії між владою та бізнесом.
2.Бюджетна та податкова політика
2.1. Бюджетна політика
Головні цілі:
- Забезпечення наповнюваності бюджету шляхом вдосконалення бази оподаткування, створення у громаді сприятливих умов для інвестицій, розвитку підприємництва, бізнесу, проведення раціональної та ефективної податково-бюджетної політики, зміцнення бюджетної та фінансової дисципліни, підвищення результативності бюджетних видатків.
Кількісні критерії, що будуть свідчити про реалізацію цілей:
- зростання надходжень до бюджету на рівні, не нижчому доведеного Міністерством фінансів України;
- ефективне спрямування бюджетних коштів.
- забезпечення виконання планових показників, доведених Міністерством фінансів України та затверджених міською радою за доходами міського бюджету, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, доходами спеціального фонду міського бюджету;
- забезпечення спрямування у повному обсязі видатків на захищені статті бюджету;
- забезпечення у повному обсязі розрахунків за енергоносії, які споживаються бюджетними установами, послуги з водопостачання та водовідведення і послуги зв’язку, які їм надаються, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з оплати зазначених товарів і послуг, а також укладання договорів за кожним видом енергоносіїв у межах встановлених обґрунтованих лімітів споживання;
- забезпечення оптимізації витрат бюджетних коштів шляхом виключення непріоритетних та неефективних витрат, насамперед тих, що не забезпечують виконання основних функцій і завдань головних розпорядників бюджетних коштів;
- забезпечення економного та ефективного використання бюджетних коштів;
- встановлення контролю за станом дебіторської та кредиторської заборгованості та недопущення її зростання.
2.2. Податкова політика
Головні цілі:
Забезпечення зростання надходжень в умовах зниження податкового тиску, у першу чергу за рахунок заходів з розширення бази оподаткування та стягнення податкового боргу.
Основні завдання та заходи:
- проведення дієвих заходів, спрямованих на контроль за дотриманням податкового законодавства, правильність нарахування, повноту та своєчасність сплати податків і зборів суб’єктами господарювання до бюджетів усіх рівнів та забезпечення виконання дохідної частини бюджетів у запланованих обсягах;
- ліберальне ставлення до сумлінних платників податків та посилення вимогливості до тих платників, які ухиляються від сплати податків;
- забезпечення погашення податкового боргу та зменшення кількості боржників;
- поліпшення роз’яснювальної роботи з платниками податків щодо добровільного декларування та сплати нарахованих сум платежів;
- організація роботи з бюджетоформуючими платниками податків з питань підвищення рівня контролю за повнотою нарахувань та сплати податків і зборів;
- забезпечення організації роботи щодо залучення усіх наявних резервів для безумовного та у повному обсязі виконання встановлених завдань;
- забезпечення роботи робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення;
3. Підвищення стандартів життя
3.1. Соціальна сфера
3.1.1. Доходи населення та заробітна плата
Головні цілі:
Недопущення зниження доходів населення від трудової діяльності, сприяння підвищенню всіма суб’єктами господарювання тарифних ставок і посадових окладів на основі нових мінімальних розмірів заробітної плати, посилення контролю за додержанням відповідних державних гарантій оплати праці, недопущення виникнення нової заборгованості з виплати заробітної плати.
Основні завдання та заходи:
- забезпечення сприятливих умов для розвитку підприємницької діяльності;
- забезпечення контролю за своєчасністю виплати поточної заробітної плати на економічно активних підприємствах;
- дотримання умов колективних договорів у частині оплати праці, недопущення необґрунтованого зменшення розміру заробітної плати;
Очікувані результати:
- забезпечення своєчасної виплати заробітної плати на підприємствах, установах та організаціях громади;
- збільшення розміру середньомісячної заробітної плати одного штатного працівника.
3.1.2. Споживчий ринок
Основні завдання та заходи:
- сприяння підтримці місцевого виробника, проведення виставок-продажів, семінарів, ярмарок та створення необхідних умов для їх роботи;
- забезпечення прозорості та відкритості у сфері публічних закупівель;
Очікувані результати:
- забезпечення обсягів обороту роздрібної торгівлі;
- забезпечення надходжень до бюджету Белзької міської територіальної громади за рахунок оплати за використання елементів благоустрою;
- забезпечення прозорості використання бюджетних коштів при проведенні закупівель товарів, робіт та послуг, економія бюджетних коштів.
3.1.3. Соціальний захист
Головні цілі:
Забезпечення соціальною підтримкою насамперед найбільш вразливих та незаможних верств населення шляхом поглиблення адресності при наданні державної соціальної допомоги, призначення житлових субсидій за спрощеним порядком, підвищення рівня фінансового забезпечення соціальних програм та стимулювання ефективного використання бюджетних коштів.
Основні завдання та заходи:
- створення умов для забезпечення безбар’єрного доступу громадян до інформації щодо державних та місцевих соціальних програм, існуючих державних і регіональних соціальних гарантій та стандартів
- забезпечення надання всіх видів соціальної підтримки сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, особам, що надають соціальні послуги, внутрішньо переміщеним особам;
- виявлення осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги, визначення оцінки потреб сім'ї/особи у соціальних послугах та організація їх надання;
- проведення соціально-профілактичної, інформаційно-просвітницької роботи з особами/сім'ями, спрямованої на запобігання та попередження складних життєвих обставин;
- забезпечення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей зі складних життєвих обставинах;
- поширення соціальної реклами щодо пропаганди позитивного іміджу сім'ї та її соціальної підтримки, популяризації сімейного життя, формування національних сімейних цінностей з питань здорового способу життя;
- забезпечення соціального супроводу різних категорій сімей, прийомних сімей;
- попередження соціального сирітства.
Передбачено державним бюджетом:
- допомога сім’ям з дітьми;
- допомога малозабезпеченим сім’ям;
- допомога дітям-інвалідам та інвалідам з дитинства;
- допомога по догляду за інвалідами І-ІІ гр. внаслідок психічного розладу;
- державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- щомісячна адресна допомога особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;
- пільги і субсидії на житлово-комунальні послуги;
- пільги і субсидії на придбання скрапленого газу та твердого палива
Передбачено місцевим бюджетом:
-Одноразова грошова допомога членам родин військовослужбовців – учасників бойових/військових дій на території України, учасникам АТО,ООС, що загинули під час несення військової служби.
-Надання одноразової грошової допомоги особі, яка здійснила поховання загиблого (померлого), учасника АТО (ООС), бійця-добровольця АТО, постраждалого учасника Революції Гідності, Захисника чи Захисниці України у період військової агресії Російської Федерації проти України (з 24.02.2022 року)
-Одноразова грошова допомога громадянам у яких, відбулося різке погіршення стану здоров’я, що потребує значних фінансових витрат, особам, які опинилися в безвихідному матеріальному становищі або екстремальних ситуаціях
-Одноразова грошова допомога громадянам, які похоронили за власний кошт осіб деяких категорій
-одиноких громадян
-внутрішньо переміщених осіб (ВПО)
-Забезпечення фінансування виплат особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги; забезпечення виплат компенсацій фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі
-Одноразова грошова допомога військовослужбовцям, які отримали травму (поранення, контузію, каліцтво)
-Одноразова грошова допомога дітям військовослужбовців, які загинули під час участі в захисті Батьківщини/виконанням обов’язків військової служби/ проходженням військової служби або померли внаслідок поранення, контузії чи каліцтва, отриманих під час захисту Батьківщини/виконанням обов’язків військової служби/ проходженням військової служби
- Одноразова грошова допомога члену родини військовослужбовців, які зникли безвісти або перебувають в полоні
Очікувані результати:
- підвищення адресності соціальних допомог та забезпечення цільового використання коштів, передбачених для її надання;
- надання додаткових гарантій соціального захисту мешканцям міської територіальної громади за рахунок коштів бюджету громади.
- підвищення кількості та якості надання соціальних послуг Центром надання соціальних послуг Белзької міської ради;
3.2 Гуманітарна сфера
3.2.1. Охорона здоров’я
Головні цілі:
- виконання першочергових заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я в сільській місцевості;
- створення спроможних мереж надання первинної медичної допомоги;
- концентрація матеріальних та технічних ресурсів, необхідних для функціонування первинної медико-санітарної допомоги;
- підвищення ефективності роботи лікувально-профілактичних закладів з метою подолання несприятливих демографічних тенденцій.
Основні завдання та заходи:
-вдосконалення та зміцнення матеріально-технічної бази Белзької районної лікарні
-ремонт відділень лікарні, покращення якості інженерної інфраструктури
-розширення переліку медичних послуг
-модернізація обладнання з використанням сучасних технологій за рахунок грантових коштів та бюджетів різних рівнів
-створення додаткових місць, розширення та покращення якості медичних послуг у хоспісному відділенні Белзької районної лікарні з метою надання послуг для мешканців Львівської області
-створення пропозиції вільних нежитлових приміщень, які не використовуються та можуть бути передані суб’єктам господарювання для діяльності аптечних закладів на пільгових умовах
-створення умов для діяльності аптечних закладів в приміщеннях ФП
Очікувані результати:
- зниження рівнів захворювання населення;
- раннє виявлення та протидія захворювань;
- покращення діагностики та профілактики захворювань;
- зниження рівня смертності.
- покращення якості медичних послуг.
3.2.2. Освіта
Головні цілі:
- забезпечення рівного доступу до якісної загальної середньої освіти.
- підвищення ефективності освітньої мережі та модернізації освітніх закладів у відповідності до потреб ринку праці
-створення сучасного освітнього протору, сучасної школи, яка формуватиме у дітей критичне мислення, вміння ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.
Основні завдання та заходи:
- підтримка та розвиток загальної середньої освіти
-підтримка та розвиток дошкільної освіти відповідно до потреб населення
-підтримка та розвиток професійно-технічної освіти
-співпраця НУШ з позашкільними закладами освіти, враховуючи індивідуальні здібності дитини, уникнення гендерних стереотипів, необхідність переходу до школи компетентностей (поінформованість, обізнаність)
-проведення будівельних робіт (реконструкція, капітальний ремонт із запровадженням енергоефективних заходів) в закладах освіти
-заміна системи опалення (в тому числі пічної) на енергоефективну в закладах освіти
-комфортний освітній простір: облаштування та технічне забезпечення шкіл та наповнення навчального процесу через встановлення обладнання та програмного забезпечення, проведення швидкісного інтернету, Wi-Fi
-ремонт під’їзних доріг до навчальних закладів
-проведення повної комп’ютеризації закладів загальної середньої освіти із залученням різних джерел
-забезпечення у повному обсязі навчальних закладів шкільними автобусами, які відповідають необхідним технічним вимогам та безпековим вимогам
-оновлення системи шкільного харчування
-запровадження сучасних методик навчання і виховання, запровадження рейтингу вчителів та вихователів
-впровадження педагогіки партнерства: співпраця між учителем, учнем і батьками, які мають стати рівноправними учасниками освітнього процесу
-заохочення і підтримка обдарованих дітей
-надання допомоги дітям у підготовці до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, участі в творчих та інтелектуальних конкурсах, міжнародних конкурсах
-залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької, експериментальної, творчої діяльності, популяризації здобутків
-сприяння розвитку молодіжного підприємництва, у тому числі шкільних коворкінгів та формування підприємницької культури серед учнівської молоді
Очікувані результати:
- зростання охоплення дітей дошкільного віку суспільним дошкільним вихованням (від 3 до 6 років);
- забезпечення підвозом до місця навчання і додому 100 відсотків дітей, які проживають за межею пішохідної доступності;
- підвищення якості надання освітніх послуг
-створення нового освітнього простору.
-підвищення обсягу науково-дослідної, експериментальної діяльності, підвищення підприємницької культури серед молоді
3.2.3. Культура
Головні цілі:
Мережа культурних закладів громади є достатньо розгалуженою, проте кількість отримувачів культурних послуг, особливо в сільській місцевості, є дуже незначною. Що вимагає не тільки оптимізації мережі культурних закладів, але й якісного перетворення їх у сучасні простори, що відповідатимуть культурним потребам населення.
Нові сучасні культурні заходи сприятимуть переосмисленню мешканцями багатої культурної спадщини, створять фундамент екологічної культури та європейських демократичних цінностей. А також сприятимуть приверненню уваги туристів до громади та її популяризації
Створення належних умов для розвитку культури, забезпечення творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня та естетичного виховання громадян, збереження культурної спадщини в інтересах соціально-економічного, культурного та духовного розвитку мешканців міської ради.
Основні завдання та заходи:
- популяризація культурних надбань шляхом проведення культурно-мистецьких заходів;
- підтримка професійних творчих колективів, зокрема, здійснення концертної діяльності мистецьких колективів у межах територіальної громади та області;
- проведення основних культурно-мистецьких заходів.
-покращення матеріально-технічного оснащення закладів культури та перетворення їх у центри культурного розвитку територіальної громади з орієнтацією на потреби населення
-забезпечення вільного доступу мешканців до приміщень Центрів культурного розвитку, влаштування постійного доступу до мережі Інтернет
-капітальний ремонт та покращення матеріально-технічної бази Белзької дитячої музичної школи та БЮДТ
-створення на базі публічних бібліотек громадських просторів для підтримки освіти впродовж життя
-забезпечення належного стану бібліотечних приміщень
-забезпечення читачів бібліотек вільним доступом до високошвидкісного Інтернету та оновленими фондами актуальної тематики
-створення «відкритих просторів» та медіатек на базі бібліотечних закладів
-навчання бібліотечних працівників інноваційним підходам роботи
-використання бібліотек для навчання мешканців громади основних правил ведення малого бізнесу, зокрема, зеленого туризму, торгівлі та побутових послуг
-Облаштування відкритих «громадських просторів» та локацій для мешканців громади
Очікувані результати:
- збільшення ефективності роботи культурних установ
- створення локацій для проведення дозвілля
- зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури та колективів аматорської творчості, покращення умов для відпочинку, дозвілля та духовного збагачення мешканців територіальної громади.
3.2.4. Туризм
Головні цілі:
Створення сприятливих умов для розвитку внутрішнього та зовнішнього туризму, розвиток туристичної інфраструктури.
Основні завдання та заходи:
- сприяння розвитку туризму;
- сприяння створенню нових туристичних атракцій (об’єктів туристичної інфраструктури, екскурсійних турів, рекреаційних зон);
- співучасть у розробці та реалізації інвестиційних та грантових проектів;
-позиціонування туристичної громади: ідентифікація громади за єдиним брендингом громади, розробка символіки та слоганів, маркетинг та промоція території громади
-створення системи орієнтації, указників, туристичних знаків, вивісок у єдиному брендовому стилі
-створення сучасного web-порталу, каталогу рекреаційних та туристичних об'єктів та суб’єктів з можливістю подальшого розширення розділів
-систематизація усіх рекреаційно-туристичних можливостей на сайті громади
-розробка та втілення кампанії #Белзька_земля_Приємні_відкриття
-просування рекреаційного потенціалу громади як способу «відпочинку вихідного дня»
-розробка та втілення кампанії #Перлини_Белзького_Князівства
-просування тисячолітньої історико – культурної спадщини громади, пов’язаної з іменами представників різних народів
-активізація співпраці з туристичними агенціями
-створення е-календаря культурно-мистецьких та спортивно-масових подій
-створення унікальної пропозиції нових туристичних продуктів (у тому числі тих, що мають історичну складову), об'єктів, які задовольняють потреби туристів
-створення та облаштування нових туристичних шляхів, рекреаційних пунктів, оглядових майданчиків
-створення бази проектів, зокрема, з розвитку історико-культурного туризму, ознайомлення з історико-культурною спадщиною народів, історичного міста та місцевості, створення етнографічного села-музею з використанням сучасних інноваційних, або мультимедійних технологій, відновлення пам’яток архітектури тощо
-проведення міжнародних фестивалів, фестивалів народних промислів, театралізованих лицарських турнірів з відтворенням історичних подій, ярмарків національної їжі, етнопродукції, середньовічного одягу, знаряддя та обладунків
-активізація співпраці з історичними факультетами українських та іноземних вищих навчальних закладів
-забезпечення створення мережі музейних закладів як комунальної, так приватної форми власності, що охоплює музеї різних типів, наприклад транскультурні музеї з новими формами та новітніми цифровими технологіями для подачі історії, відтворення подій
-забезпечення використання музейними установами інноваційних підходів у роботі, зокрема дослідницької діяльності, освіти і виховання
-забезпечення необхідних умов для здійснення туристично-рекреаційної діяльності
-відведення земельних ділянок для розміщення об’єктів туристичного сервісу ( готельно-відпочинкових комплексів, відкритих просторів, АЗС, СТО, місць відпочинку)
-сприяння розвитку мережі закладів громадського харчування
-забезпечення підготовки фахівців, спрямованої на поєднання переваг класичної гуманітарної освіти з бізнес-потребами туристичної галузі, нормативних дисциплін з історичного туризмознавства, туристичного краєзнавства, історичного туризму в Україні та у світі, музейного туризму, етнотуризму та екскурсології
-організація турів для вивчення найкращого досвіду (в т.ч. міжнародного) з розвитку туристичного сервісу (з залученням місцевих підприємців та мешканців)
-Розвиток сільського туризму
-Вивчення найкращого досвіду (в т.ч. міжнародного) розвитку туризму у громадах (з залученням місцевих підприємців та мешканців
Очікувані результати:
- створення сприятливих умов для розвитку туристичної галузі;
- збільшення кількості туристів та надходжень до місцевого бюджету;
-покращення туристичного сервісу.
-збереження історико-архітектурної спадщини.
-налагодження та розширення транскордонного партнерства.
3.2.5. Фізична культура і спорт
Головні цілі:
Створення умов для підвищення рівня фізичного розвитку населення, забезпечення розвитку всіх видів спорту шляхом підтримки дитячого, дитячо-юнацького спорту, розвитку та зміцнення спортивної інфраструктури.
Основні завдання та заходи:
- сприяння громадським об’єднанням фізкультурно-спортивної спрямованості та іншим громадським організаціям у проведенні ними роботи з питань фізичної культури і спорту;
- участь у забезпеченні реалізації державної політики в галузі культури, молоді та спорту.
-влаштування мультифункціональних майданчиків для занять ігровими видами спорту
-облаштування спортивних майданчиків в населених пунктах громади
-будівництво сучасних спортивних полів
-будівництво, реконструкція, капітальний ремонт спортивних залів у закладах освіти
-проведення спортивних змагань
-проведення культурно-мистецьких заходів
-створення системи ефективного інформування населення щодо культурних та спортивних можливостей
-створення постійного фестивалю добросусідства, який сприятиме обміну досвідом між мешканцями населених пунктів громади
-співробітництво з громадами, зокрема іноземними громадами-партнерами в проведенні культурних та спортивних заходів
-забезпечення участі творчих колективів закладів культури у Міжнародних, Всеукраїнських, регіональних конкурсах, фестивалях, виставках народної творчості, ужиткового мистецтва та інших заходах
Очікувані результати:
- створення умов для нормального фізичного розвитку, збереження здоров'я людини;
- покращення стану матеріально-технічної бази загальноосвітніх шкіл щодо фізичного виховання дітей.
-активізація спортивного та здорового способу життя мешканців.
3.2.6. Охорона навколишнього природного середовища
Головні цілі:
- запобігання забрудненню навколишнього природного середовища Белзької міської територіальної громади;
- забезпечення належного рівня захисту населення і територій від геологічних процесів і паводків.
Основні завдання і заходи:
- забезпечення реалізації заходів з обкошування рослинності, очистка каналів від намулу, наносів і сміття, поточний ремонт і утримання внутрішньогосподарської мережі.
- озеленення території Белзької міської територіальної громади.
-ліквідація стихійних сміттєзвалищ
-встановлення спеціальних окремих контейнерів для скла, паперу, пластикових пляшок і змішаних відходів в населених пунктах громади
-поступове запровадження чіткої системи збирання сміття (графіки вивезення) на усій території громади
-активізація укладення договорів на вивезення ТПВ
-просвітницька діяльність щодо створення екологічної культури мешканців
-відновлення, підтримання сприятливого санітарно-екологічного стану річок, інших водойм на території громад.
-санітарна очистка прибережних смуг річок та водойм
-громадський контроль за веденням лісового господарства на території громади
-ліквідація аварійних, фаутних дерев та сухостою, кронування та обрізка дерев
-закупівля та висадка саджанців дерев і квітів, розбивка клумб, квітників
-недопущення поширення борщівника Сосновського на території сіл громади
-викошування узбіч, зон зелених насаджень, парків, скверів, місць загальногокористування
Очікувані результати:
- збільшення кількості зелених зон (позитивно вплине на екологічний стан та естетичний вигляд територіальної громади, покращить хімічний склад та сприятиме зменшенню забруднення атмосферного повітря).
-покращення екологічної ситуації у громаді.
-збереження та розвиток природного потенціалу громади.
3.2.7. Прозора і ефективна влада
Головні цілі:
-налагоджена система надання адміністративних послуг.
-розвинена мережа громадських організацій та ініціатив.
- участь мешканців в управлінні громадою.
- комунікація між владою, бізнесом та мешканцями.
Основні завдання і заходи:
-реконструкція, капітальний ремонт адмінприміщень.
-розширення надання адміністративних послуг для задоволення потреб населення
-забезпечення ефективного функціонування Центру надання адміністративних послуг
-створення та сприяння діяльності громадських організацій
-запровадження Бюджету участі в громаді
-створення системи е-петицій в громаді
-запровадження дайджесту основних подій громади у ЗМІ та соціальних мережах
-розвиток публічно-приватного діалогу в громаді, зокрема шляхом використання каналів комунікації (Viber, Telegram, Facebook), забезпечення невідкладного реагування на запити бізнесу
-створення та підтримка діяльності ради підприємців Белзької територіальної громади.
Очікувані результати:
-покращення якості надання адміністративних послуг та збільшення їх переліку.
-запровадження бюджету участі через який мешканці самі впливатимуть на вибір того, що є для них найбільш актуальним.
-збільшення прозорості та відкритості місцевої влади.
3.2.8. Техногенна безпека
Головна ціль - підвищення ефективності превентивних заходів щодо захисту населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
Основні завдання і заходи:
- проведення попереджувальних заходів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з метою досягнення прийнятного ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру та зменшення матеріальних і недопущення людських втрат;
- удосконалення інформаційного забезпечення у сфері цивільного захисту населення.
Очікувані результати:
- забезпечення реальної готовності органів управління, сил та засобів цивільного захисту всіх ланок до оперативного реагування на надзвичайні ситуації;
- забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій;
3.2.9. Охорона громадського порядку
Головна ціль - запобігання виникненню умов, що сприяють вчиненню правопорушень, удосконалення методів роботи з їх профілактики, забезпеченні захисту конституційних прав та свобод людини на основі чітко визначених пріоритетів, створенні умов для проведення ефективної правової та виховної роботи серед населення, поступового нарощування зусиль у цій справі правоохоронних органів, органів місцевого самоврядування та громадськості.
Основні завдання і заходи::
- підтримка участі громадян в охороні громадського порядку;
- продовження роботи по встановленню відео спостереження в місцях з найбільшою кількістю скоєння дорожньо-транспортних пригод, в місцях з найбільшою кількістю скоєння вуличних злочинів, а також в місцях проведення масових заходів;
- удосконалення організації вулично-дорожнього руху, встановлення дорожніх знаків, нанесення дорожньої розмітки;
- відкриття пункту поліцейського офіцера громади.
Очікувані результати:
забезпечення захисту конституційних прав та свобод людини на основі чітко визначених пріоритетів.